12 metode prin care Google Analytics poate îmbunătăţi SEO

google-analyticsGoogle nu mai e de mult doar o companie care deţine un motor de căutare. Compania americană şi-a extins serviciile în toate direcţiile posibile, de la găzduire web şi cloud până la e-mail şi reţele de socializare. Google Analytics este serviciul gratuit de la Google prin care se pot obţine statistici în timp real despre vizitatorii unui site şi performanţa campaniilor de marketing, oferind instrumente analitice de baza pentru optimizarea SEO mai eficientă.

Serviciul Google permite accesul utilizatorilor care deţin un website şi vor să-i monitorizeze performanţele la un feedback calitativ, bazat pe observaţie – tot ce ţine de design, cromatică, fotografii etc – şi unul cantitativ – cifre şi date importante despre diferiţi parametri ai intrărilor, cu acces la istoric. Pentru anunţurile care fac parte din campania de marketing, Google Analytics permite conectarea la contul Google AdWords.

Succesul unei campanii SEO de calitate rezidă în primul rând în numărul de vizite „organice” pe care site-ul reuşeşte să le atragă. În termenii Google Analytics, organic înseamnă trafic care vine şi nu este plătit. Traficul organic şi cunoaşterea sa nu sunt suficiente, aşa că o analiză detaliată a mai multor factori importanţi pentru SEO este necesară.

Cum poate Google Analytics să îmbunătăţească optimizarea?

1. Google Analytics pune la dispoziţie informaţii despre care campanii de marketing sau de optimizare SEO au adus cel mai mult trafic organic, astfel încât va puteţi concentra pe viitor doar pe acele tipuri de campanii care au un impact cât mai puternic asupra publicului ţintă. Se vede clar dacă campania SEO a adus trafic de calitate pe site sau nu;
2. Stabileşte exact locul de unde vin cei mai mulţi vizitatori, dacă sunt unici sau revin – ţară, localitatea, departamentul, date demografice, lingvistice, legate de browsere folosite, viteze ISP şi tipuri de computere (segmentarea publicului ţintă este mai uşoară). Aceste informaţii pot fi de folos pentru a vedea dacă mesajele şi postările au ajuns la publicul ţintă vizat, economisind timp şi bani;
3. Veţi afla ce cuvinte cheie aduc cei mai mulţi vizitatori pe site;
4. Furnizează şi date despre cele mai accesate articole, cele mai accesate link-uri interne, cât timp s-a petrecut pe ele, cele mai accesate pagini şi cele unde userii s-au reîntors;
5. Pe de altă parte, Google Analytics are şi capacitatea de a stabili ce pagini web nu au reuşit să se descurce bine din punctu de vedere al traficului;
6. Cum dispozitivele mobile inteligente sunt folosite tot mai mult pentru navigarea pe Internet, prin serviciul Google descoperiţi dacă aveţi nevoie şi de o versiune mobilă a site-ului şi să vedeţi clar ce trafic va aduce, în ce perioade ale zilei, lunii. Traficul organic va creşte semnificativ dacă mulţi utilizatori preferă să între de pe o tabletă pe site;
7. Se stabilesc cu exactitate sursele traficului organic care vine spre website, pentru că viitoarele strategii SEO să fie orientate fie spre social media, fie spre link-uri directe, fie spre căutările organice;
8. Contorizează traficul generat via social media, oferind date despre cât de bine a mers promovarea unei pagini web pe Twitter, Facebook, Google+, LinkedIn;
9. Identifică trenduri într-o perioada dată de timp, cu acces la istoricul performanţelor tuturor paginilor şi postărilor de pe un site. Aşa se va şti mereu ce postări sunt utile de exemplu iarna, în perioada sărbătorilor, ce citeşte lumea pe site primăvara sau noaptea;
10. Oferă o idee bine conturată despre „Bounce rates”, adică despre cât de repede părăseşte un user o pagină din site fără a examina şi alte pagini;
11. Se poate vedea clar ce anume s-a căutat pe site, şi dacă mai sunt anumite cuvinte cheie care ar trebui incluse şi care se caută;
12. Google Analytics este printre cele mai bune instrumente de măsurare a atingerii unui obiectiv, având integrate module de „funnel visualization”, care măsoară eficiența strategiei în baza unor obiective specifice.

Folosit corect, Google Analytics se transformă în cea mai eficientă metodă de măsurare a succesului în campania SEO, îmbunătăţind considerabil calitatea website-ului şi prezenţa în online.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page