Instagram, aplicaţia – reţea de socializare care ne-a cucerit de la prima… captură

instagram-appPasionat sau nu de fotografie este imposibil să nu fi auzit până acum de o aplicaţie şi un site deosebit de populare în rândul profesioniştilor şi al amatorilor: Instagram. Instagram este o aplicaţie specială pentru photo sharing şi video sharing, lansată în 2010, special gândită pentru smartphoneuri, tablete, dar şi pentru PC. Aplicaţia are şi o componentă de social networking, profilul de Instagram seamănă destul de bine cu cel de la Twitter şi Facebook, la început utilizatorii îşi creează un cont şi au un profil şi un news feed asociat. 

Ca şi în cazul Facebook, când postezi o poză sau un video pe „wall” cei care te urmăresc o pot vedea imediat. Și aici poţi alege să urmăreşti pe cine doreşti, poţi interacţiona cu userii. Este până la urmă o versiune simplificată a Facebook, care pune accent mai mult pe latura mobile şi pe visual sharing. Interacţiunea din componenta de social media presupune follow, comentarii, like-uri, tag-uri şi mesaje private. Fotografiile şi video-urile pot fi încărcate şi date la share doar de pe device-urile utilizatorilor, asta în interfaţa web.

Ideea din spatele Instagram este sharing-ul de poze şi filmuleţe, căutarea celor mai bune, e un fel de bază de date uriaşă cu cele mai cool fotografii surprinse de amatori şi profesionişti şi cele mai tari filmuleţe. În dreptul fiecărui utilizator stă un counter cu Followers şi Following, adică câţi oameni te urmăresc şi pe câţi urmăreşti. La fel ca în Facebook poţi căuta pe cine doreşti cu ajutorul unui motor de căutare integrat. Un aspect pe care l-aţi mai întâlnit şi în Twitter este hashtag-ul, adică un fel de etichetă aplicată conţinutului ca să poată fi grupat şi găsit mai rapid.

Funcţionarea Instagram este relativ simplă în afara componenţei de social media. Poţi aplica filtre şi edita propriile fotografii într-o interfaţă complexă, dar prietenoasă, disponibilă online. Editarea avansată a fost adăugată ulterior, la început se puteau uploada poze şi se puteau adăuga filtre, dar nimic mai mult. Același mecanism de filtrare şi editare se aplică şi la filmuleţe. La final, după filtrare şi editare, se pot aplica tag-uri, se completează câmpul caption, descrierea, se poate da tag după locaţie. Pozele şi filmuleţele se pot poşta simultan şi pe alte reţele de socializare, întrucât Instagram permite legătură cu cele mai populare site-uri de social media.

Story Feed

De ceva timp pe Instagram întâlnim, pe lângă clasicul News Feed şi un Story Feed, prin intermediul căruia poţi posta şi vedea „poveşti”, ale tale şi ale altora. Story Feed-ul seamănă mult cu ceea ce vedeţi în Snapchat. De asemenea, cu Instagram App poţi înregistra chiar video-uri şi face fotografii, totul prin intermediul camerei telefonului sau tabletei.

Politică de confidenţialitate pe Instagram este una foarte bine pusă la punct, îţi poţi face oricând contul privat, doar cei care sunt aprobaţi că followeri îţi pot vedea albumele. Şi ca lucrurile să fie şi mai clare, cu Instagram Direct poţi trimite postări private prietenilor pe care doar ei le pot vedea şi parcurge.

Din luna iunie 2016 Instagram a făcut şi o schimbare radicală de algoritm, luându-se după gigantul Facebook, urmând ca postările să fie afişate mai sus în feed în funcţie de timpul postării, dacă sunt mai recente, de like-uri şi comentarii, de interacţiunea din trecut cu postările de pe „wall”. Se pare că noul algoritm i-a ajutat şi mai mult pe oamenii care se ocupă de social media marketing să vadă cum are loc interacţiunea cu brandul, cine este mai încântat de ce se postează şi cât de mult îşi doreşte cineva păstrarea acestei interacţiuni user-brand.

Cât despre Instagram Ads, acestea sunt de preferat celor de pe Facebook pentru că sunt mai mulţi utilizatori zilnici, acum peste 300 de milioane, şi numărul lor tot creşte, dar şi pentru că mulţi competitori nu se gândesc să fructifice partea de social media a Instagram. Pe Instagram se poate poşta reclamă în format imagine, video, tip carusel, slideshow, targetarea este la fel de bună ca în Facebook, demografic, pe baza de interese, comportament, conexiuni, se pot genera audienţe personalizate. CPC-ul reclamelor de pe Instagram este un pic mai mare decât cel de pe Facebook, ad impressions de pe Instagram sunt mai scăzute decât pe Facebook, dar mai bine organizate din perspectiva experienţei utilizatorului.

Cum îi ajută Instagram pe cei care se ocupă de SEO?

Simplu. Instagram contribuie la creşterea vizibilităţii brandului în online, se poate optimiza şi organiza frecvenţa postărilor, se pot programa postările, ca să se evite spamming-ul. Pe de altă parte, se pot face concursuri creative de fotografie pe Instagram, care implică şi utilizarea produselor, publicul ţintă poate fi antrenat în fel de fel de activităţi pe aplicaţie, se poate promova traficul organic.

Toate aceste opţiuni şi interfaţa prietenoasă au transformat Instagram într-o afacere foarte profitabilă. Cifrele recente, din ianuarie 2016, indică faptul că, lunar, există peste 400 de milioane de useri activi şi peste 75 milioane de useri zilnici pe site şi în aplicaţie.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page