Optimizarea on page

optimizare-on-pageInternetul abundă de miliarde de sfaturi şi de articole de tip “how to” legate de tehnicile de optimizare on page care se folosesc astăzi. Însă algoritmii google se schimbă constant, la fel cum  creşte şi importanța altor moduri de a aduce trafic în pagină (dintre acestea social media fiind de un foarte mare ajutor). Acesta este şi motivul pentru care e greu, dacă nu chiar imposibil, să aplici o reţetă general valabilă pentru optimizarea unei pagini.

În trecut, de exemplu, optimizarea unei pagini însemna în cea mai mare proporţie folosirea de cuvinte cheie, pentru că astfel Google primea o indicaţie despre relevanţa respectivei pagini. Deşi optimizarea on page şi cea off-page sunt două aspecte total diferite ale aceluiaşi fenomen, conţinutul on-page şi modul în care ştim să-l optimizăm este extrem de important, mai târziu, şi pentru promovarea off-page. Cu alte cuvinte trebuie să promovezi off-site un conţinut bun.

În ce mod se poate optimiza cât mai bine conţinutul on-page?

Tag-ul de titlu. Este cel mai important element din partea de optimizare a unui site. De ce are nevoie tag-ul de titlu? Să fie scurt (65-70 de caractere) şi destul de descriptiv cât să identifice un site anume, pentru că acesta este primul lucru care este arătat şi indexat de către motoarele de căutare. Este lesne de înţeles că un site apare între alte câteva zeci de site-uri care au fost afişate de către Google (sau alt motor de căutare) şi de aceea trebuie să aibă ceva aparte, care să atragă utilizatorii. De asemenea, treuie să fie şi suficient de relevant cât să aşeze un site în topul listei printre altele similare lui. Un tag de titlu ar trebui să conțină numele business-ului sau al site-ului, şi cuvinte cheie.

Meta tag-urile. Meta descrierile sunt de asemenea importante pentru că sunt cele care transmit către motoarele de căutare exact ce reprezintă site-ul respectiv şi îi dau o indicaţie despre cum să îl anexeze. De exemplu, meta tag-ul descriere ar putea conţine serviciile pe care este centrat un business anume. Meta – descrierea se optimizează prin cuvinte cheie, iar dacă este prea generică sau prost scrisă există riscul ca site-ul respectiv să fie ignorat. Lungimea sa: aproximativ 155-200 de caractere.

URL-urile. Sunt şi ele o parte foarte importantă din optimizarea unui site. Pentru că optimizarea să poată fi făcută cât mai uşor şi mai cu succes sunt de preferat URL-urile statice în detrimentul celor dinamice. Plasarea de cuvinte cheie rămâne valabilă şi în cazul URL-urilor, însă cu aceeaşi menţiune, că nu este cazul să se facă abuz de acestea, pentru că va fi în detrimentul site-ului respectiv. Lungimea maximă a unui URL ar trebui menţinută sub 100 de caractere.

Imaginile. Esenţial să fie optimizate, astfel încât să fie citite de către motoarele de căutare. Însă, char şi aşa, niciodată nu se recomandă inserarea de imagini şi atât, ci amplasarea lor alături de text. Un lucru util ar fi plasarea de ALT text (text alternativ) care descrie o imagine când săgeata mouse-ului se află deasupra sa. Astfel, dacă dintr-un motiv anume browser-ul nu poate arata imaginea respectivă, va apărea măcar textul aternativ în locul imaginii. De asemenea, este importantă mărimea imaginilor, iar recomandarea principală este ca acestea să nu fie redimensionate, ci mai degrabă comprimate înainte de a fi urcate pe site, asta pentru a menţine calitatea imaginilor. Imaginile mari îngreunează site-ul, se pot afişa mai greu şi nu fac bine per ansamblu site-ului.

Conţinutul. Atunci când este de calitate, conţinutul este cheia succesului în ceea ce priveşte optimizarea unui site. Paradoxul legat de conţinutul unui site este că deşi este citit de către oameni, el trebuie să se muleze cerinţelor motoarelor de căutare. Însă există o cale de mijloc: un conţinut unic, de calitate, fluent, uşor de citit şi atractiv, cu cuvinte cheie în cantitate moderată. Astfel, va fi atât pe placul cititorilor cât şi al motoarelor de căutare, cu precădere Google. În ceea ce priveşte inserarea cuvintelor cheie, primul pas este cercetarea, care stabileşte care sunt cuvintele care se potrivesc cel mai bine unui site anume. Păstrarea unei densităţi moderate pentru acestea poate ajută motoarele de căutare să stabilească dacă o pagină este sau nu relevantă. Supraîncărcarea cu cuvinte cheie poate atrage penalizări, de aceea se recomandă şi folosirea sinonimelor.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page