Promovarea prin Pay Per Click

promovare-prin-ppcCampaniile Pay Per Click reprezintă o  modalitate bună de publicitate pe Internet. În plus, acestea  reprezintă şi o modalitate de publicitate  corectă, şi se traduc prin plata strict pentru numărul de click-uri pe un link. Comparativ cu publicitatea tradiţională, pe print, la radio sau TV, unde companiile plătesc pentru apariţia unui spot publicitar sau a unei foto publicitare, fără să poată fi monitorizat ulterior numărul de clienţi care vin către companie în urma campaniei publicitare, publicitatea de tip Pay Per Click permite unei companii anume să determine exact cine şi din ce surse ajunge pe site-ul său.

De asemenea, cu ajutorul analizei stream-ului de click-uri se poate determina ce anume fac vizitatorii care ajung pe site dând click, pentru o mai bună manageriere a campaniei Per Per Click, fie în sensul obţinerii unui trafic mai mare, fie în sensul transformării vizitatorilor în clienți, fie în sensul creării unei acţiuni care să genereze profit.

Cum funcţionează publicitatea de tip Pay Per Click? Este vorba despre aceleaşi cuvinte cheie cu care se operează în genere şi în SEO. Întreagă campanie de publicitate PPC, ca de altfel întreagă campanie de promovare online, are la baza alegerea termenilor de căutare şi a cuvintelor cheie cele mai potrivite pentru un site anume. Putem spune că avem de-a face cu o campanie bună PPC atunci când aceasta reuşeşte să atragă trafic către site sau să vândă un produs anume, fie că este vorba despre bunuri sau despre servicii.

Însă, mai degrabă decât atragerea de trafic în cantitate mare  este importantă calitatea traficului. Ceea ce se traduce prin vizitatori care sunt interesaţi de ceea ce se promovează prin intermediul campaniei PPC, de clienţi care duc la bun sfârşit tranzacţii pe un site sau prin intermediul site-ului, sau de clienţi care revin pe site şi cu alte ocazii. De asemenea, este foarte important ca o campanie PPC să ţină cont de proximitatea spaţială, pentru că va fi inutil să organizăm o campanie Pay Per Click pentru o companie de închirieri maşini din România, care să apară şi vizitatorilor din Mexic… Traficul de calitate înseamnă o cota mai mare de succes.

Care sunt sursele de unde pot veni click-uri către un site care îşi doreşte o campanie PPC? Cei mai importaţi “vânzători de click-uri” sunt motoarele de căutare cele mai importante şi mai folosite de către utilizatorii de internet – respectiv Google, Yahoo sau Bing. Google, de exemplu, publică anunţuri plătite prin campaniile PPC alături de rezultatele căutărilor organice, astfel încât rezultatele să fie la îndemână celor care îşi doresc informaţii. Anunțurile sunt evidenţiate în liste fie printr-o culoare specială, fie prin menţiunea Rezultate Sponsorizate ale Căutării.

Paşi esenţiali într-o campanie Pay Per Click:

  • crearea unui cont şi confirmarea activării sale;
  • alegerea cuvintelor cheie şi a textului cu care se doreşte să se facă promovarea;
  • urmărirea traficului pentru evaluarea cât mai corectă a cuvintelor cheie;
  • ajustarea licitaţiilor şi a bugetului.

Majoritatea campaniilor permit licitarea pentru o anumită poziţie. Ceea ce înseamnă că un site poate licita şi poate obţine chiar poziţia întâi în lista de rezultate sponsorizate pentru o căutare anume. Pot exista cazuri în care pentru cuvintele cheie foarte căutate preţurile per click să fie foarte mari, însă orice site care îşi face publicitate prin PPC poate considera acest cost un cost per client. Odată ce un client este câştigat prin publicitatea de tip  PPC este treaba conţinutului site-ului să ofere acelui client toate informaţiile de care are nevoie, astfel încât să găsească site-ul util şi să revină şi altă dată.

 

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

2 Thoughts on “Promovarea prin Pay Per Click

  1. In general PPC e o campanie care te costa destul de mult pentru promovarea unei pagini. Cea mai buna varianta este Optimizare SEO profesionala pentru pagina ta web.

  2. Din experienta mea campaniile PPC sunt bune doar atunci cand se vrea un boost; sau pot sa le folosesc pentru a testa apele cu un produs nou, fara a investi timp si munca in SEO. De exemplu, in perioada sarbatorilor, as putea apela la o campanie PPC pentru sporirea vanzarilor strict pe segmentul acesta. Sau am o categorie noua de produse de vanzare, ori un soft nou sau o imbunatatire a unui soft, si as vrea sa vad cam cum evolueaza din punct de vedere al cereri. PPCul ma scuteste de timp si munca inutila pentru SEO

Lasă un răspuns la User Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page