Seo versus AdWords

seo-versus-adwords

 

Cât de importantă este promovarea în online este un aspect deja cunoscut, şi este clar deja pentru orice business care decide să îşi construiască o piaţă în online, că fără promovare nu poate fi vorba despre succes.

Iar această promovare, în funcţie de buget, se poate realiza fie prin seo, fie prin AdWords, fie în ambele moduri. În timp ce ambele au ca modalitate de promovare targetarea cuvintelor sau frazelor cheie şi obţinerea unui trafic cât mai mare, optimizarea se poate face pe cont propriu, iar AdWords are un sistem de plata Pay Per Click, ceea ce înseamnă că preţul publicităţii plătite către Google va fi în funcţie de numărul de click-uri care vin din pagina de rezultate a Google.
Cei mai mulţi dintre utilizatorii de internet care efectuează în mod constant căutări diverse pe Google sau alte motoare de căutare, nu trec mai departe de prima pagină de rezultate a Google (sau cel mult a doua).

Pentru această prima pagină se dă marea luptă, iar garanţia unui loc cât mai bun în primele rezultate returnate de Google presupune o bună strategie seo. Însă acelaşi lucru se întâmplă şi când vine vorba despre AdWords, serviciul de publicitate Pay Per Click al celor de la Google.

Avantajele SEO
Când vine vorba despre promovare, în acest moment majoritatea business-urilor existente în mediul online preferă să o facă prin intermediul optimizării site-urilor. Avantajul seo este că un business care se promovează exclusiv prin optimizare nu va trebui să plătească pentru fiecare vizită în pagina sa, indiferent dacă respectivul vizitator se transformă în client sau nu.
În plus, cu seo promovarea nu se realizează exclusiv pe Google, ci are în vedere şi alte motoare de căutare, cum ar fi Yahoo, MSN, Bing etc., care vor recunoaşte site-ul în funcţie de cuvintele cheie şi îl vor plasa mai bine în listele lor de rezultate.
Seo atrage în plus şi notorietate în mediul online, dar şi trafic din nișa site-ul respectiv.
Dacă există un  oarecare dezavantaj pe care seo îl are, acesta este faptul că funcţionează cu un oarecare delay faţă  de AdWords, însă rezultatele sunt pe termen lung.

Avantajele AdWords
Principalul avantaj al Google AdWords este acela că atrage foarte repede trafic către site-ul promovat. Astfel, numărul de accesări ale site-ului crește, şi există un potenţial mare ca o parte a vizitatorilor să se transforme în clienţi.
Pe de altă parte, deşi este un sistem de publicitate contra cost, AdWords are marele avantaj că permite stabilirea bugetului pentru fiecare campanie.

Seo și AdWords
Pentru că AdWords da rezultate imediate, iar seo este o metoda de promovare care nu implică costuri extrem de mari, adesea companiile opteaza – fie din proprie intitiativa, fie la sugestia echipei care se ocupa de web designul si optimizarea site-ului – pentru AdWords temporar, pana cand partea de seo va începe sa dea rezultatele scontate. Dacă până de curând rezultatele sponsorizate erau amplasate doar în partea de sus a paginii cu rezultate returnate de Google, în prezent lista de linkuri sponsorizate creşte tot mai mult, împingând din ce în ce mai jos rezultatele căutărilor organice, mai ales în cazul căutărilor pe sectorul comercial şi servicii.

Nu la fel stau lucrurile când vine voba despre alt gen de căutări pe Google, spre exemplu subiecte de cultură generală sau informaţii şi noutăţi. În cazul acestora este clar că numărul de rezultate sponsorizate va fi mult mai mic, iar rezultatele organice vor fi prioritare, şi ca atare şi seo va avea o mai mare relevanţă în acest context.
În timp, rezultatele seo sunt mai bune din punct de vedere al profitabilităţii. Odată optimizat şi odată ce şi-a câştigat un page rank, această poziţionare este una pe termen lung şi depinde doar de site-ul respectiv şi de echipa care se ocupă de optimizare să îl menţină acolo şi să nu fie penalizat.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

3 Thoughts on “Seo versus AdWords

  1. Sunt discutii referitoare la faptul ca siteurile ce folosesc adwords periodic sunt favorizate de google in serp, fata de cele care nu „cotizeaza” niciodata. Ce parere aveti?

  2. Prefer SEO … e mult mai ieftin si persista mai mult timp. Daca ai nevoie de promovare rapida … atunci trebuie sa incerci Adwords.

  3. In general folosesc Adwords pentru a testa apele cu un produs nou, fie el soft, serviciu sau produs. Daca campania de Adwords are rezultate relativ decente, pot trece la pasul 2, si anume SEO. Sa fac SEO direct pentru un produs nou, implica costuri de timp si munca mult prea mari. E mai ieftin sa fac Adwords vro 2 saptamani, vad cum ar merge, si daca merita, fac SEO.

Lasă un răspuns la Paul Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page