Black Friday – reduceri pentru clienţii incredibil de nerăbdători

black-fridayO pseudo-sărbătoare pe care şi noi ne-am grăbit să o adoptăm, la fel cum am făcut cu Valentine’s Day şi cu Halloween-ul, Black Friday a ajuns deja la ediţia cu numărul 5, deşi, la început, în 2011, nimeni nu credea în succesul său pe termen lung. În America, acolo de unde a pornit ideea de Vinerea Neagră, ziua de Black Friday este întotdeauna imediat după Ziua Recunoştinţei, deschizând astfel sezonul cumpărăturilor de Crăciun. Ziua Recunoştinţei pică de obicei în ultima zi de joi a lunii noiembrie, aşa că Black Friday îi urmează în mod firesc într-o vineri.

Black Friday, varianta românească a fost iniţiată în 2011 de eMAG, Flanco şi Asesoft Distribution, şi viza în special stimularea pieţei electro-it. Problemele cu serverele căzute şi imposibilitatea suportării unui număr uriaş de accesări simultane au fost piedicile majore pe care clienţii le-au întâmpinat, la fel ca şi stocurile prea puţine pentru cele mai dorite produse. Artizanul incontestabil al Vinerei Negre cu iz mioritic a fost cu siguranţă eMAG, care a venit încă din primul an cu cele mai bune reduceri pe care le văzuseră clienţii români în ultima perioadă. Tot în 2011 s-au înscris în cursa spre profit sigur şi evoMAG, PCGarage şi Domo. Şi în 2011, dar şi anul următor, Black Friday s-a axat pe online. La un moment dat, în anii ce au venit, Flanco a ales să aibă reduceri doar în magazine, în timp ce Altex, de exemplu, a avut şi în online, şi în offline.

Astăzi, în 2015, numărul magazinelor care participa la această sărbătoare a reducerilor de pe 20 noiembrie – se întinde la unii retaileri până pe 27 noiembrie, chiar 1 decembrie după toate estimările – este de până la 20-30 de ori mai mare decât în 2011, gama produselor oferite la reduceri fiind deosebit de mare şi de diversificată – sunt şi haine, obiecte de îngrijire personală, jucării, hrană pentru animăluţe şi chiar maşini, produse de papetărie, bricolaj etc. Cele mai căutate produse din wishlist-ul de Black Friday sunt electrocasnicele, laptopurile, telefoanele şi tabletele, electronicele, precum televizoarele şi aparatura foto-video, dar şi smartphone-urile, monitoarele sau alte tipuri de gadgeturi la modă.

De regulă, reducerile cele mai mari se acordă în Vinerea Neagră, însă mulţi retaileri români au ales să prelungească perioada de reduceri fie cu două zile, până duminică, fie cu şapte zile sau nouă zile, până la finele weekendului următor. Reducerile pot fi grupate pe categorii de produse şi pe zile, aşa că surprizele sunt mereu special gândite pentru diverse categorii de public. Încă din 2013 comercianţii români au ales să „fure” startul reducerilor şi să nu mai aştepte data oficială americană, aşa că Black Friday a ajuns să fie cu o săptămâna mai devreme sau chiar cu trei săptămâni mai devreme, de la începutul lui noiembrie, cum s-a întâmplat în 2015 în cazul a cel puţin doi sau trei retaileri – aceştia continuă reducerile până la încheierea lunii cel mai probabil, în jur de 1 decembrie.

Liderul vânzărilor este anual eMAG, acesta raportând doar anul trecut cifre de 34 de milioane de euro în cele trei zile de reduceri, 500.000 de produse trimise spre clienţi şi un discount maxim aplicat de 20.000 de euro. Din primele estimări din 2015, acelaşi eMAG se laudă cu o creştere de 25% în privinţa comenzilor, raportat la anul trecut.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page