Black hat seo nu este o soluţie!

No-to-Black-Hat-SEOControversele pe marginea a ceea ce înseamnă White Hat SEO şi Black Hat SEO nu sunt o noutate, şi continuă încă să apară discuţii pe această temă. Cei din domeniul SEO  vorbesc despre intenţie, despre limite legale, însă ceea ce contează cu adevărat este la ce ne raportăm atunci când vorbim despre tehnicile white sau black.

În cele ce urmează voi face referire doar la ceea ce înseamnă black hat SEO din punct de vedere a ceea ce încalcă regulile motoarelor de căutare – Google în primul rând. Pentru că majoritatea site-urilor care vor să îşi optimizeze conţinutul ţin, în general, cont de regulile Google (nu numai din corectitudine ci şi pentru că altfel riscă să fie penalizate), şi folosesc pentru optimizare tehnici white hat, site-urile care încearcă optimizarea prin tehnici black hat au în intenţie clasarea mai bună în lista de rezultate, prin tactici înşelătoare.

Sigur că, într-un final, folosirea de metode black hat va aduce numai dezavantaje unui business care încearcă să se promoveze astfel. Deşi iniţial tehnicile black hat par a aduce rezultate foarte bune, este inevitabil să nu se ajungă la momentul în care Google va realiza că este păcălit şi va penaliza serios respectivul site pentru tehnicile folosite.

Care sunt tehnicile black hat?
Spam-ul. Spam înseamnă încărcarea unei pagini cu mult prea multe cuvinte cheie, atât în partea de conţinut cât şi în codul paginii (în meta tag-uri, în tag-urile alt, în tag-urile de titlu, la comentarii, în text invizibil), ceea ce face ca o pagină să fie imposibil de citit. Este clar că un astfel de conţinut este creat exclusiv pentru motoarele de căutare. Cu toate acestea, tocmai această încărcare se întoarce ca un boomerang împotriva site-ului repectiv, pentru că Google poate reduce page rank-ul unui astfel de site sau îl poate bana pur şi simplu. În principiu, Google este deschis la un procent destul de mic de cuvinte cheie în conţinutul unei pagini, şi tocmai de aceea se recomandă maximă atenţie la densitatea acestora în pagină.

Conţinutul duplicat. Este o tehnică black hat foarte întâlnită şi implică postarea de conţinut identic pe mai multe site-uri sau pe mai multe pagini ale aceluiaşi site, însă cu singura diferenţă că în cuprinsul textelor sunt introduse cuvinte cheie diferite. Deşi este vorba despre conţinut copiat de pe un site pe altul, vestea proastă este că Google nu face diferenţa între cel care a postat prima dată conţinutul şi cel care l-a copiat, încălcând dreptul de copywright.

Cloaking. Este tehnica prin care un site sau anumite pagini ale sale au un conţinut destinat publicului diferit de cel destinat motoarelor de căutare. Astfel, varianta pentru crawler-ul motorului de căutare este plină de cuvinte şi fraze cheie, cu ajutorul cărora se doreşte obţinerea unui page rank mai mare. Pe de altă parte, varianta destinată utilizatorilor de internet este mult mai cursivă şi uşor de citit. Furnizarea de variante diferite se face cu ajutorul unui program care compară IP-urile de pe care se lansează căutarea.

Textul ascuns. Deşi este o tehnică veche, inserarea de text ascuns încă se mai practică. Este vorba despre porţiuni de text ascunse privirii vizitatorilor unei pagini, însă foarte vizibile pentru crawler. Dacă în trecut textul era ascuns utilizatorilor unui site prin scrierea cu un font foarte mic sau prin folosirea textului în culoarea background-ului paginii, astăzi motoarele de căutare au algoritmi care detectează imediat aceste “trucuri”. Ceea ce se foloseşte în prezent că tehnică black hat pentru text ascuns sunt CSS-urile (stilul cascade) sau tagurile duv. Vestea proastă, însă, este că şi pentru detectarea acestora, motoarele de căutare sunt destul de bine pregătite, aşa că sunt de evitat astfel de tehnici.

Paginile doorway. Sunt concepute în mod special pentru a câştiga un page rank cât mai mare. Pot fi generate prin softuri speciale, sau concepute în mod clasic. Ele conţin în general conţinut duplicat de pe alte site-uri, căruia i se adaugă cuvintele cheie pentru pagina respectivă şi deşi nu au sens pentru cititori, ele nici nu le sunt adresate lor, ci doar motoarelor de căutare, care să le confere o poziţie cât mai bună în SERP.

Paginile de redirecţionare. Sunt pagini în al căror conţinut se regăsesc numeroase cuvinte cheie care redirecţionează rapid către alte pagini. Astfel de pagini sunt plasate foarte sus în SERP şi de aceea sunt accesate de foarte mulţi utilizatori internet interesaţi de conţinutul acestor site-uri, dar care în final ajung pe alte site-uri, pe care nu le solicitaseră.

Link farm-ul – sau fermă de link-uri. Este vorba despre un grup de site-uri care sunt concepute special pentru a mări PR-ul unui alt site.
Oricât de mare ar fi tentaţia de a apela la aceste trucuri pentru a avea poziţionări cât mai bune, un PR mai mare şi, de fapt, pentru a atrage cât mai mulţi vizitatori în pagină, tehnicile black SEO nu sunt o opţiune pentru un site care vrea autoritate şi PR mare. Rezultatele acestui tip de SEO apar, într-adevăr foarte rapid, însă pe cât de rapis apar pe atât de rapid dispar… În plus, aduc cu ele probleme grave pentru un site şi penalizări importante din partea motoarelor de căutare care nu agreează sub nicio formă atfel de încercări. Atenţie, de asemenea la linkuri. Deşi nu este o formă de black hat SEO, linkurile către pagini prost văzute prezintă pentru site-urile care le cuprind riscul de a pierde din PR. Indiferent cât de white încearcă un site să se menţină şi cât de multe tehnici SEO corecte şi fair play foloseşte, link-urile către site-uri care nu au aceeaşi politică de corectitudine şi de calitate pot aduce penalizări.

Ultimul update de page rank a fost în decembrie 2013, și probabil nu va mai fi niciunul, după cum spune John Mueller (senior google webmaster).

 

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

One Thought on “Black hat seo nu este o soluţie!

  1. alexandra on noiembrie 2, 2015 at 1:40 pm said:

    foarte buna informatia multam.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page