Câteva metode de promovare online

promovare-onlineSocial media, mail marketing, newslettere, comunicate, articole şi advertoriale, platforme de filesharing, dar şi publicitate online prin AdWords. Toate laolaltă şi fiecare în parte reprezintă ceea ce se numeşte promovare online – ingredientul minune din reţeta de succes pentru orice business care îşi doreşte să fie în top. Acoperirea uriaşă pe care internetul o are în acest moment, şi care nu există niciun dubiu că va creşte din ce în ce mai mult în anii următori, face ca promovarea mesajului unei companii sau promovarea imaginii de brand în mediul online să fie un aspect fără de care niciun business nu se poate aştepta la succes. Promovarea online aduce un capital de popularitate foarte mare, notorietate semnificativă şi de asemenea şansa de a câştiga clienţi noi. Depinde numai de cât de bine este orchestrată o campanie de promovare în mediul online, şi de cât de bine sunt exploatate căile de care acest tip de promovare dispune.

Promovarea online ajunge rapid la oameni, la publicul țintă şi creează efecte atât pe termen scurt cât şi pe termen lung. Targetul unei campanii de promovare pe www poate fi format atât din clienţi actuali ai unui business care necesită fidelizare şi informare permanentă, cât şi din clienţi noi, din atragerea cărora se face un obiectiv constant.

Care sunt principalele “arme” ale promovării online?
Articolele, comunicatele de presă şi advertorialele înseamnă promovare prin conţinut. Fie că sunt texte special concepute ca material informativ despre un business, un produs sau un brand, fie că sunt informaţii interesante despre respectivul business îmbrăcate în haina de poveste, şi care pun în evidenţă avantajele unui produs sau business pentru client ca o entitate anume, fie că sunt articole informative, tot acest ansamblu de texte care constituie conţinut pentru diverse site-uri sau bloguri înseamnă promovare. Ele conţin cuvinte cheie care conduc la anexarea lor de către motoarele de căutare şi care le fac să apară cât mai sus în SERP, dar pot conţine de asemenea şi linkuri, care conduc direct în pagina respectivului business pe care îl promovează. Pagina respectivă beneficiază în acest mod şi de trafic mare, dar şi de potenţiali clienţi. Link bainting-ul este o astfel de modalitate de promovare foarte eficientă, ce presupune publicarea de articole unice, interesante şi atractive în propria pagină de web, care – graţie calităţii lor- să fie preluate mai departe şi de alte site-uri – şi care să cuprindă link-uri ce duc înapoi în pagină mama.

Mail marketingul. Este folosit atât pentru a întreţine relaţia cu clienţii existenţi cât şi pentru a atrage noi clienţi către o companie sau un produs al unei companii. De asemenea, este modul ideal de a intra în contact direct cu publicul ţintă şi de a-l menţine pe acesta la curent cu noutăţile, cu campaniile în derulare sau viitoare. Mail marketingul este probabil cea mai simplă şi mai practică modalitate de promovare online, pentru că este foarte simplu să concepi un mesaj adresat publicului ţintă, pe care să-l distribui apoi către o bază de date. Tot în acest sens, foarte utile sunt şi newsletter-ele, care cuprind ştiri, evenimente interne şi de impact pentu public, campanii, promoţii, anunţuri de interes general. Orice client sau eventual client al unui business se poate abona la newsletter pe site-ul companiei, cu doar câteva click-uri şi adresa de email.

Tot de comunicarea directă, interactivă, de această dată bilaterală, ţine şi partea de promovare pe social media, o parte a comunicării online căreia un număr covârşitor de companii îi acordă atenţie în prezent. Varietatea de reţele de socializare existente în online face ca orice tip de companie să îşi găsească mediul adecvat în care îşi doreşte să se promoveze. De exemplu, se crede că Facebook-ul – deşi preferat de majoritatea covârşitoare a utilizatorilor de internet – nu este chiar o cale profi de promovare şi de comunicare cu clienţii, reţelele de socializare care ar fi mai adecvate acestui gen de promovare fiind Twitter sau Pinterest. Cert este că din ce în ce mai multe firme au astăzi conturi de Facebook şi liste uriaşe de prieteni sau followers. Este astfel foare clar cât de importantă este expunerea uriaşă de care un business are parte în social media, fie că optează pentru Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest sau toate laolaltă.

Foarte răspândită în ultima perioadă este şi crearea de conturi de YouTube sau alte variante de platforme video sau foto de către companiile mari, care vând fie produse fie servicii. Acest gen de site-uri reprezintă o modalitate foarte bună de promovare oline, pentru că permit postarea de filmuleţe de tip “how to”, sau testimoniale, filme de prezentare etc, dar şi imagini detaliate, toate acestea foarte utile şi atractive pentru cei interesaţi de un brand sau de produsele sale. Desigur, nu trebuie pierdut nicicum din vedere că şi acest conţinut trebuie optimizat, astfel încât contul şi conţinutul publicat aici să nu treacă neobservat, ci să ajungă relativ repede într-o poziţie cât mai bună şi să atragă succes afacerii promovate.

Uşor diferit de promovarea online gratuită, serviciul Google AdWords este un instrument excelent de promovare pentru companii sau site-uri. Diferenţa este că vorbim despre publicitate plătită, fie şi aşa – în sistem Pay per Click, ceea ce face ca site-ul promovat să apară într-o poziţie privilegiată în SERP şi în general să beneficieze de atenţia utilizatorilor mai mult decât ar fi făcut-o în mod normal.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

One Thought on “Câteva metode de promovare online

  1. Foarte bun articolul si merita citit din scoarta in scoarta. Si eu am scris recent un pdf despre promovare iar daca vreti sa-l cititi il puteti descarca de pe: http://www.lumealuidon.eu/p/metode-eficiente-de.html

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page