Google Webmaster Tools, cel mai important instrument pentru un SEO de calitate

google-wmtGoogle Webmaster Tools este un serviciu gratuit pus la dispoziţie de Google, special conceput pentru webmasteri. Oferă posibilitatea acestora să verifice rapid statusul indexărilor şi vizibilitatea optimizării aplicate website-urilor prin intermediul diverselor instrumente integrate în interfaţa sa.

Dintre acestea, cele mai importante sunt cele pentru a înregistra şi a verifica sitemap-ul, data crawl şi modul în care botii Google accesează un site, pentru a genera şi verifica fişierul robots.txt, a lista paginile interne şi externe care fac trimitere la site.

 

De asemenea, permite depistarea linkurilor moarte care nu fac deloc bine optimizării pentru motoarele de căutare, căutărilor care au dus la afişarea siteului, şi setarea domeniului preferat care fixează URL-ul ce va apărea în SERP, şi nu în ultimul rând, permite vizualizarea unor statistici despre cum anume Google indexează siteul, dacă există erori. Google Webmaster Tools ridică de multe ori şi probleme de etică, legate de viaţa privată şi siguranţa pe internet. De vreme ce Google are acces total la siteul tău, datele tale nu mai sunt private, confidenţialitatea nu mai există, de unde şi furtul foarte uşor al unor date sensibile care le afişezi pe site sau în structura sa. Combinaţia cea mai bună este cea în care Google Webmaster Tools este folosit în permanentă alături de Google Analytics, datele GWT pot să fie accesate direct din Google Analytics.

Accesul la Google Webmaster Tools se face după ce utilizatorul – administrator înregistrează siteul în sistem şi dovedeşte Google că este proprietarul său prin upload-ul unui fişier HTML în rădăcina directorului principal din spatele siteului sau adăugarea unui tag HTML în HEAD-ul home page-ului. Urmează pasul introducerii codului Google în cadrul siteului şi accesul imediat la Dashboard, panoul principal al Google Webmaster Tools. Aici veţi descoperi cinci secţiuni principale: Search Queries, Links To Site, Crawl Errors, Keywords, Sitemaps. Search Queries este un instrument foarte bun atunci când aveţi nevoie să vedeţi câte click-uri au existat raportat la afișările de pagini, cum a evoluat traficul real, monitorizarea e în timp real.

Cu ajutorul Search Queries, cuvintele cheie pot fi optimizate pentru că vedeţi exact ce s-a căutat, care au fost cele mai accesate, care sunt cerute. Site Links se referă la relevanţă siteului, Google depistând cât de relevant e un site în funcţie de căutări şi dacă trebuie să afişeze şi subtitluri, subtitlurile putând fi împiedicate să apară prin intermediul acestui instrument – Links to Site monitorizează toate backlink-urile interne sau externe. Keywords e un instrument prin intermediul căruia puteţi să descoperiţi care sunt cuvintele cheie care predomină pe site, care apar de mai multe ori, care sunt principale şi secundare, dacă se respectă nişa.

Sitemaps se ocupă de harta site-ului, care permite motoarelor de căutare să vadă rapid structura site-ului – indexarea rapidă a site-ului depinde de înregistrarea corectă a fişierului cu sitemap în Google Webmaster Tools.

Din punct de vedere SEO, Google Webmaster Tools este un serviciu foarte important şi asta pentru că va ajută să vedeţi website-ul exact aşa cum îl vede Google, împiedicându-vă să faceţi greşeli de SEO pe care Google le poate sancţiona, depistează în timp util erorile care pot să ducă la un ranking mai prost. Botii Google indexează şi informaţii legate de cât de repede se încarcă site-ul, dacă sunt erori, cum e construit, aşa că a două oară e posibil să nu mai revină dacă site-ul nu e optimizat. Foarte util pentru un SEO de calitate este şi oferirea de date în timp real de către Google Webmaster Tools, legate de indexările site-urilor şi roboţeii Google care vă vizitează, depistarea conţinutului duplicat sau monitorizarea constantă a performanţei traficului şi datelor metrice despre ranking.

Una dintre cele mai valoroase modalităţi analitice pe care o poate folosi un webmaster pentru a îmbunătăţi funcţionarea site-ului şi interacţiunea sa cu userii, Google Webmaster Tools mai pune la dispoziţie şi un instrument pentru rafinarea performanţei paginilor web raportat la cuvintele cheie. Ideea de bază constă în utilizarea Search Keyword pentru a avea un ranking mai bun cu ajutorul cuvintele cheie deja folosite în paginile web: cuvintele cheie targetate se adaugă în Rank Tracking Tool, apoi sunt afişate date legate de traficul şi competiţia de pe cuvintele cheie – aşa se depistează imediat care cuvinte cheie pot să atragă trafic real pe site.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page