Mobilegeddon – Cel mai recent update Google

mobileFrecvenţa căutărilor pe mobil a crescut de până la cinci ori în ultimii doi ani, ceea ce înseamnă că o mare parte din traficul web de pe Google vine dinspre dispozitive mobile. Aşa că, Google a trecut la Mobilegeddon. Mobilegeddon este un termen de marketing care ascunde în spatele său o schimbare radicală pe care Google a plănuit-o cu ceva timp în urmă şi afectează modul în care acesta recomandă şi clasifică website-urile în rezultatele căutărilor organice, făcute însă pe tablete şi smartphone-uri. Pe scurt, începând de pe 21 aprilie 2015, Google pune accent mai mult pe website-urile care sunt considerate mobile-friendly.

În termenii unei afaceri care are şi o componentă puternică pe online, Mobilegeddon ar avea ca urmări pierderea clienţilor, scăderea traficului venit dinspre tablete şi mobile sau pierderea unor sume considerabile de bani, poate chiar a profitului.
Încă din 2012 marii actori de pe online au fost sfătuiţi să îşi facă website-urile prietenoase cu noile dispozitive mobile care au apărut pe piaţă din întreagă lume. Căutările făcute de pe dispozitive mobile vor avea rezultate mult mai relevante şi adaptate pentru respectivul dispozitiv. Efectul se va observa doar la paginile din interiorul site-ului care nu sunt responsive şi nu sunt optimizate aşa cum îşi doreşte Google, însă doar în timp, pentru că algoritmul se propagă mai greu şi afectează momentan doar anumite centre de date.

Sfaturile Google în ceea ce priveşte optimizarea pentru dispozitivele mobile nu sunt chiar aşa de greu de implementat, însă marile companii încă mai au probleme cu identificarea celei mai bune metode de a trece pe mobile-friendly – cam o treime dintre ele încă nu au o variantă responsive care să fie exact pe placul Google şi algoritmului nou implementat. Se pot face teste pentru început pentru a vedea dacă website-ul întruneşte condiţiile Google cu unelte online puse la dispozoție (Mobile-Friendly Test), care detectează şi greşelile de optimizare şi vă ajută să le remediați cu posibile idei. Ce veţi câştiga dacă îl veţi mulţumi pe Google? Trafic de calitate şi conversii mai multe şi mai valoroase.

Câteva elemente la care trebuie să va gândiţi când vreţi să optimizati site-ul pentru a fi mobile-friendly:

  • Layout simplificat şi texte mari, fără zoom sau scroll orizontal;
  • Site-ul, blogul şi landing-page-ul trebuie să fie cât mai uşor de accesat, fără coduri şi JavaScript care să îngreuneze upload-ul;
  • Design responsive, adaptat pentru toate tipurile de deviceuri;
  • Design dinamic – acelaşi link accesat, HTML schimbat în funcţie de device;
  • Varianta separată pentru mobile cu design responsive, user friendly;
  • Navigare uşoară, meniuri tip sidebar sau drop down;
  • Text mare pe linkuri, fonturi „clear”, uşor de citit pe mobil;
  • Timpi de upload mici, încărcare rapidă a website-ului prin compresie elemente din pagini, minimizare cereri HTTP, încărcare imagini prin CSS;
  • O singură coloană, fără coloane laterale, cu scroll up and down rapide;
  • Evidenţierea conţinutului important pentru vizitatori la începutul interfeţei, pentru a se găsi imediat ce e mai important pentru cel ce intră pe site;
  • Mutarea conţinutului website pe o platformă mobile-friendly;
  • Formulare de contact cât mai scurte, simplificate şi ele pentru varianta mobile.
FacebookLinkedInTwitterGoogle+

3 Thoughts on “Mobilegeddon – Cel mai recent update Google

  1. Iulian on mai 8, 2015 at 11:28 am said:

    Da acest update este unul bun, pentru cei ce au site-ul optimizat pentru mobil si tablete, luand in considerare la momentul de fata ca 40% stau de pe telefoanele mobile si navigheaza pe internet, se ia in calcul si optimizare site-ului pentru o navigare cat mai usoara!

  2. Gabriel on mai 31, 2015 at 10:26 pm said:

    Algoritmul se refera doar la cautarile mobile? Pentru ca eu am un site care 2 ani a fost prima pozitie pe un anumit keyword si de o saptamana a pierdut 2 pozitii. Nu e mobile friendly deci probabil asta e cauza, dar si pe PC si pe mobil am aceeasi cadere…
    Deci si cautarea pe PC este afectata?

  3. Silver-Pixel servicii web design bucuresti on mai 4, 2016 at 9:56 am said:

    Este foarte important pentru orice proprietar de afacere sa aiba un website optimizat pentru dispozitive mobile. Astfel va avea sanse mai mari sa atraga mai multi vizitatori si bineinteles sa aiba mai multe vanzari.

Lasă un răspuns la Iulian Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page