Panda a trecut pe 4.0. Ce înseamnă acest lucru?

update-panda-4.0Pe 20 mai, Matt Cutts, şeful echipei Webspam a Google, a anunţat pe contul său de Twitter că algoritmul Panda are o nouă versiune, 4.0. În condiţiile în care update-urile acestui algoritm deveniseră aproape lunare, astfel încât compania a anunţat că nu va mai face anunţuri în legătură cu actualizările şi update-urile Panda, iată că acum Google, prin vocea lui Cutts, a decis contrariul. Asta înseamnă că nouă versiune 4.0 a algoritmului Panda este mai mult decât o simplă actualizare. Dar înainte de a vedea de ce această schimbare este una importantă, să aruncăm un ochi în istoria acestui algoritm, pentru a vedea ce înseamnă mai exact.

Google Panda este o schimbare a algoritmului prin care se afişează rezultatele la căutare, şi a fost introdusă iniţial în februarie 2011. Schimbarea avea ca scop “curăţarea” web-ului de site-uri al căror conţinut nu era de calitate, “amendându-le” prin rank-uri joase, adică poziţionându-le mult mai jos în pagina de rezultate. Google Panda pune foarte mult accentul pe conţinutul original, de calitate şi important pentru utilizatori, astfel că multe site-uri au avut de suferit din cauza ursuleţului care nu este atât de drăgălaş cu cei care nu respectă nici politicile Google, nici utilizatorii. Şi nouă versiune a Google Panda se concentrează tot pe calitatea conţinutului, dar modificările se referă la modul de identificare a site-urilor şi a conţinutului acestora. Se pare însă că Panda 4.0 va fi “mai blând” cu unele site-uri, afectând în diferite procente căutarea, în funcţie de limba utilizată. De exemplu, impactul pentru limba engleză va fi de aproximativ 7,5% din cereri, fiind o schimbare importantă în rezultatele afişate pentru un utilizator obişnuit. În ceea ce priveşte “blândeţea” noului Panda, aceasta se referă în special la site-urile mici, dar care au conţinut original şi de calitate, care, după spusele lui Cutts, ar putea fi ajutate să ajungă pe poziţii mai bune în pagina de rezultate la căutarea pe Google.

O altă schimbare se referă la cuvintele cheie, care nu vor mai avea o importanță atât de mare, pentru că nu vor mai avea un impact atât de important asupra rezultatelor la căutare, cum se întâmpla în trecut. În plus, practicile sau trucurile SEO mai puţin ortodoxe vor fi şi ele penalizate. Ceea ce înseamnă că Panda 4.0 este încă un pas important făcut de Google pentru promovarea pe web a celor care merită, adică a celor care oferă utilizatorilor conţinut de calitate, original şi important pentru ei, indiferent că vorbim de site-uri mici sau medii, care până acum nu prea aveau loc de site-urile mari, multe dintre ele având foarte mult conţinut, dar preponderent copiat, cum sunt şi agregatoarele de conţinut.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page