Penalizarea Google

În timp ce unii dintre webmasteri se bucură de creșteri spectaculoase în Serps, alții s-au trezit cu site-urile penalizate. Da, Google penalizează site-urile în funcție de diverși factori, dar cu toate acestea un site se poate reface după o penalizare. Cauza principală pentru care site-urile sunt penalizate o reprezintă folosirea tehnicilor manipulative de optimizare, așa numitele tehnici ”black hat”.

Ultimile mari updat-uri care au venit de la Google au fost Panda și Penguin, în urma acestora multe site-uri au avut de suferit pierzând trafic, fiind afectate  pe cele mai importante cuvinte cheie. Practic aceste update-uri reprezintă actualizări ale regulilor de optimizarea, din acest motiv seo fiind într-o continuă schimbare. Dacă ieri considerai că tehnica folosită era pe deplin în conformitate cu regulile, peste un timp vei fi surpins să afli că în urma unor actualizări aceasta nu mai este permisă.

Factori care determină penalizarea unui site

Conținutul copiat/conținutul slab: de acest tip de conținut  se ocupă atât Panda cât și Penguin, de regulă site-urile care conțin informații inutile și neinteresante  pentru vizitatori, vor fi eliminate din căutări, de asemenea și site-urile cu conținut duplicat, au fost sau vor fi afectate. La conținut se mai adaugă și greșelile gramaticale și lingvistice. Modul de exprimare și limbajul folosit trebuie să fie unul care să atragă cititorul, ori dacă predomină greșelile gramaticale și exprimarea întortocheată, vizitatorii nu vor mai reveni pe site.

Link building agresiv: pentru a nu avea probleme se va urmări o evoluție cât mai naturală a link-urilor. Site-urile care fac campanii agresive de link building într-un timp scurt vor fi afectate, acest lucru este mai grav în cazul un site proaspăt lansat, procesul de recuperare fiind mult mai greu decât în cazul unui site mai vechi. În general toate link-urile care vin de la site-uri nerelevante sau din ferme de link-uri nu sunt considerate ”bune”. Conform update-ului Panda trebuie evitat anchor textul identic, folosindu-se texte ancoră cât mai diversificate. Pentru ca link buildingul să fie cât mai natural este necesară o diversificare a surselor de obținere a link-urilor.

Se poate întâmpla să fii notificat de Google că ai fost penalizat, în cazul în care nu există o notificare și se observă o ”cădere” a site-ului se fac cercetările de rigoare prin intermediul Google Webmaster Tools. Odată ce sursa de penalizare a fost identificată și eliminantă se va începe un proces fresh de optimizare.

Concluzie: Seo se schimbă în permanență datorită actualizărilor periodice făcute de Google, așa că aici intervine adaptarea la noile reguli și multă răbdare cu pinguinii, urșii și mai târziu cu zebrele și cine știe ce alt ”animal”.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page