Tagul canonical şi importanța pe care o are în optimizare

canonical-tagTagul canonical a fost suportat de majoritatea motoarelor de căutare încă din 2009, însă în ciuda beneficiilor pe care le aduce atât utilizatorilor finali, cât şi deţinătorilor site-urilor, mulţi administratori de website-uri nu au implementat încă aceste elemente revoluţionare pentru SEO. Reţinerile legate de implementarea tag-ului ţin de necunoaşterea sa, de lipsa informaţiilor despre scop şi implementare corectă. Tagul canonical influenţează în mod decisiv locul pe care-l ocupă un site în rezultatele returnate de motoarele de căutare.

Ce este tagul canonical până la urmă? Un tag canonical specifică motorului de căutare Google, URL-ul sursă sau pagina originală cu un anumit conţinut în cazul unei pagini date. Ideea este să se ştie în permanență care e sursa originală şi care sunt duplicate. Motoarele de căutare folosesc tag-urile canonical pentru a combate duplicatele, conţinutul duplicat şi a permite unei pagini sursă să aibă un statut mai bun decât restul paginilor care o „clonează”. Când apar pagini duplicat Google reacţionează imediat şi scade ranking-ul dat respectivului site. Dacă de exemplu se foloseşte https pentru site, combinarea unor URL-uri diferite pentru accesarea site-ului pot duce la o vulnerabilitatea SEO ridicată, mai ales în cazul platformelor WordPress sau Drupal. Aplicarea tag-ului canonical este foarte simplă şi presupune doar adăugarea unui link tag la începutul codului HTML. 

Greşeli de implementare ale tag-ului canonical:

  • Setarea Home Page ca preferred URL, paginile cu tag canonical nu trebuie să trimită toate la home;
  • Utilizarea link-urilor canonical multiple;
  • Folosirea link-urilor canonical în rezultatele paginate. Se vor folosi rel=prev şi rel=next în loc de rel=canonical pentru a vă asigură că fiecare pagină e indexată;
  • Utilizarea de link-uri canonical în featured articles;
  • Utilizarea de Link-uri canonical în loc de redirecţionări 301. Ambele spun motorului de căutare să trateze pagini multiple sau URL-uri ca o singură pagină, dar redirecţionările 301 trimit tot traficul la un URL specific, în vreme ce tagul canonical nu face aşa ceva. Dacă structura site-ului s-a schimbat, atunci aveţi nevoie de redirecţionări 301, dar dacă există conţinut duplicat pe site şi e nevoie de măsurarea traficului pentru fiecare URL, tagul canonical poate fi de folos pentru motoarele de căutare.
FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page