Voice Search și SEO. Cum pregătim site-ul nostru pentru Voice Search?

De câte ori vrem să căutăm ceva pe Google avem două variante la dispoziție: fie tastăm cuvintele cheie și așteptăm afișarea rezultatelor, fie „dictam” motorului de căutare cuvintele cheie. A două variantă este mai rapidă și mai simplă, ne folosim de limbajul natural și timpii de răspuns sunt mult mai buni decât în cazul tastărilor clasice. Introducerea cuvintelor cheie în motorul de căutare prin intermediul propriei voci este posibilă printr-o tehnologie modernă dezvoltată de Google denumită Voice Search. Voice Search sau Search by Voice este funcția care permite utilizatorilor să caute orice doresc doar rostind cuvintele cheie, indiferent că sunt pe telefonul mobil sau pe PC, laptop.

Voice Action, așa cum era denumită funcția la început, a fost disponibilă pe telefoanele cu Android și recunoștea doar cuvintele americane, după care le-a putut recunoaște și pe cele britanice,  franceze, italiene, germane și spaniole. Din august 2014 userii au putut alege din cinci limbi, aplicația asociată înțelegea deja limba folosită și o identifica rapid – acum sunt peste 70-80 de limbi recunoscute. 2011 a venit cu anunțul lansării Voice Search și pentru Google.com, funcția fiind disponibilă doar în browserul Google Chrome. Practic Voice Search descrie căutările prin intermediul vocii captate cu ajutorul microfonului. Toate căutările sunt făcute prin intervenția unui asistent vocal, Siri, Google Home sau Cortana, Alexa și lucrurile se simplifică foarte mult.

La începuturi Google Voice Search nu era așa de sofisticată și făcea parte din Google Labs. Prima dată a fost introdusă oficial în 2010. Utilizatorii formau un număr de telefon, numărul sistemului din spatele funcției, după care așteptau cuvintele Say your Search Keywords și abia apoi spuneau cuvintele cheie. Era un fel de căsuță vocală adaptată, dar foarte modernă pentru acea vreme. Mai toate produsele Google din ziua de astăzi au integrată această funcție în diferite forme, avem Voice Search în Maps, în aplicațiile pentru iOS, în Youtube sau în nenumărate variații ale produselor dezvoltate.

Voice Search a început să fie importantă pentru SEO după update-ul major al algoritmilor Google care a venit cu Hummingbird Update. Hummingbird a schimbat cam tot ce știam despre algoritmii celor de la Google, elementul central al schimbării fiind accentuarea importanței căutărilor semantice și rezultatelor returnate, cât mai apropiate de ceea ce își doresc utilizatorii. Cu acest update Google a încercat să determine mai ușor și mai precis intenția utilizatorilor în momentul în care folosesc anumite cuvinte cheie, cu scopul de a le oferi o experiență mai plăcută și mai relevantă. Compania a continuat demersul cu dezvoltarea RankBrain machine learning system, un sistem foarte complex care a îmbunătățit rezultatele oferite la fiecare căutare.

Conform unor date recente publicate de MindMeld, un startup din San Francisco, mulți utilizatori au început să folosească în mod regulat Voice Search de puțin timp, în vreme ce doar 42% dintre utilizatorii care utilizează Voice Search au folosit funcția pentru prima dată în ultimele șase luni. Asta spune multe despre importanța integrării acestei funcții în strategia SEO, nu atât pentru un trafic mai bun pe site, cât pentru o experiență cât mai eficientă și completă oferită fiecărui utilizator sau client.

Până în 2020 cei care se ocupă de Voice Search au pariat că jumătate dintre căutările făcute la nivel global vor fi vocale. În acest context administratorii și proprietarii de site-uri trebuie să se pregătească pentru o integrare mai bună a funcției și pentru o optimizare SEO care să țină cont și de potențialul sau.

Iată în continuare câteva direcții importante de urmat pentru o strategie SEO eficientă și strâns legată de Voice Search:

· Căutarea semantică va fi foarte importantă – accentul trebuie pus pe înțelegerea căutărilor făcute de utilizatori, pe ceea ce se ascunde în spatele cuvintelor cheie. Oamenii sunt mult mai conversaționali în momentul în care fac căutări via Voice Search. Cuvintele cheie long-tail vor fi de dorit pentru o optimizare SEO inteligentă;

· Conținutul trebuie să le fie de folos clienților, atât din punct de vedere al tonului, cât și al funcției – cu alte cuvinte optimizați conținutul pentru utilizatori, nu pentru motoarele de căutare, gândiți-vă la optimizarea conținutului pentru căutări locale, fără cuvinte prea complicate și cât mai adaptate pentru tipul de client vizat, pentru pregătirea lui;

· Varianta pentru mobil este obligatorie – site-urile trebuie să se încarce rapid, să aibă bounce rate bun. Este bine să știți că jumătate dintre căutările vocale sunt făcute pe mobil la momentul de față, poate chiar în timpul condusului.

· Featured snippets sunt importante, integrați-le în layout-ul site-ului și optimizați cât mai bine conținutul lor. De ce sunt importante? Pentru că răspund la întrebări legate de cumpărături, de anumite acțiuni pe care un client le poate face. Întrebările pot fi găsite ușor prin long-tail keywords, răspunsurile sunt date în conținutul site-ului, ele trebuie să fie concise, scrise inteligent, curat, să ofere informațiile de care userii au nevoie. FAQ-urile și răspunsuri rapide la ele sunt obligatorii pentru a avea un site optimizat pentru Voice Search;

· Numele brandurilor și testul radio – când Google folosește informații de pe site-uri în Featured Snippet arată mereu de unde a luat informația. De aici apare și traficul organic pe site-ul respectiv. Pentru că numele brandului va fi „rostit” via Voice Search e bine ca el să fie ușor de pronunțat, de auzit, de ascultat;

· Directoarele vor fi și mai importante pentru businessul local – mai mult de 97% dintre utilizatori caută pe Google și citesc review-uri despre businessuri locale. Partea proastă este că utilizatorii nu caută informații despre afacerea locală x, ci despre cea mai bună din zonă. Directoarele și site-urile cu review sunt importante din acest punct de vedere. Este important să existe o listare Google My Business bine gândită și eficientă – cu fotografii, review-uri pozitive, răspunsuri de la proprietari. Alte modalități de optimizare la acest nivel includ construirea unor review-uri online și utilizarea structured data markup;

· Voice Search trebuie tratată cu interes pentru că va deveni o normă – este mai ușor să vorbești decât să scrii, oamenii vorbesc 150 de cuvinte și scriu vreo 40 într-un interval temporal dat;

· Dezvoltarea conținutului cu un ton informal – este important să înțelegem cum vorbesc oamenii și să adaptăm conținutul tonului folosit în viața de zi cu zi.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page