Google Analytics – esenţial în marketingul online

ga_analytics

 

Una dintre „armele” cele mai de preţ ale marketerilor este serviciul Google Analytics, oferit – aşa cum o arată şi numele – de Google, cu ajutorul căruia orice statistică referitoare la site-uri poate fi disponibilă. Google Analytics este un serviciu gratuit în general (deşi există şi o variantă contra cost cu un număr mai mare de opţiuni), ce permite observarea în timp real a tendinţelor generale legate de traficul şi audienţa unui site. Observând şi interpretând statisticile oferite de Google, devine mult mai uşor pentru specialiştii în marketing care se ocupă de un site anume să îmbunătăţească performanţele respectivului site şi să îl optimizeze.

Ce informaţii oferă Google Analytics?

Prin intermediul numărului mare de statistici pe care le oferă, Google Analytics pune la dispoziţia marketerilor informaţii diverse legate de audienţa şi traficul unui site. Cele mai importante informaţii oferite sunt legate de numărul de vizitatori per total, numărul de vizitatori într-un interval anume de timp, numărul de vizitori noi, numărul de accesări, numărul de utilizatori care accesează site-ul de pe device-uri mobile sau de pe PC, localizarea geografică a vizitatorilor, timpul petrecut pe o pagină sau alta, cât şi comportamentul pe site. De asemenea, există şi posibilitatea de a compara o anumită perioadă de analiză cu o alta.

 

De ce este Google Analytics util specialiştilor în marketing?

În primul rând pentru că datele importante oferite de GA le permit acestora să vadă cum şi în ce mod să mărească traficul pe site. Google Analytics poate oferi informaţii legate de sursa traficului, o informaţie esenţială, astfel, poate fi vorba despre: trafic direct, despre trafic organic sau despre trafic plătit.
Faptul că există Google Analytics reprezintă o şansă importantă de a urmări atât din punct de vedere cantitativ cât şi din punct de vedere calitativ traficul de care se bucură un site. De asemenea, serviciul este foarte util şi în procesul de optimizare pentru motoarele de căutare, pentru că analizând cuvintele cheie cele mai des folosite de utilizatori, se poate face în aşa fel încât un site să fie mai bine poziţionat în lista rezultatelor  de căutare.

Cum se foloseşte Google Analytics

Primul lucru care trebuie făcut pentru a putea folosi Google Analytics este crearea unui cont Google. Dacă există un cont Google care se foloseşte pentru alte servicii (Gmail, Google Drive, AdWords etc) se poate folosi acelaşi cont fiind necesară doar activarea Analytics, iar în cazul în care nu se doreşte folosirea contului existent, se poate crea orice alt cont.
Pentru crearea contului Google Analytics va fi necesară introducerea numelui de cont, a numelui site-ului şi a url-ului acestuia. Google Analytics va oferi un cod de urmărire pentru fiecare site, cu ajutorul căruia se va putea activa contul Google Analytics (în general durează 24 de ore până la activarea unui cont). Acesta este codul care va permite contabilizarea vizitelor şi tot cu acest cod se vor putea accesa statisticile oferite de Google.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page