Nu este suficient să avem un site interesant sau foarte bine construit și atractiv din punct de vedere estetic. Indiferent cât investim pentru conținutul unui site, ca și pentru construcția sa, dacă nu avem și accesări nu se cheamă că avem un site de succes. Pentru ca site-ul să apară între primele rezultate la o simplă căutare pe Google, avem nevoie de SEO. Iar pentru a ne ajuta 100%, SEO are nevoie de tool-uri.
Fie ca vorbim de începători sau deja inițiați într-un domeniu atât de interesant si mereu în schimbare cum este SEO, uneltele seo sunt de mare ajutor. Piața oferă pentru cei interesați atât tool-uri gratuite cat și tool-uri contra cost, însă gradul lor de eficiență, utilitate și popularitate nu depinde de preț. Printre cele mai folosite tool-uri SEO se află binecunoscutul AdWords Keyword, un tool extrem de util în procesul de research din SEO, atunci când vrei să afli care sunt cele mai populare cuvinte cheie după care se efectuează căutări într-o perioadă sau chiar zonă dată. Un alt tool foarte util, mai ales pentru începători, este Google Analytics, un mijloc de a afla cele mai importante elemente în SEO, cât este de important traficul web, conversiile, audiența etc. Tot pentru începători, esențială este utilizarea unui tool foarte cunoscut și el – Google Webmaster Tools. Un astfel de cont este crucial în procesul de monitorizare a indexării site-ului, a click-urilor pe cuvintele cheie, dar și a link-urilor către site-ul pentru care se dorește optimizarea. Page Rank Checker este și el un tool util în SEO, acesta fiind cel care oferă informații relevante despre Page Rank-ul unei pagini, în funcție de numărul de link-uri care conduc către respectiva pagină. Evident, tool-ul oferă și șansa de a “spiona” puțin în grădina vecinului și a afla cât de important consideră Google că este și un eventual site al concurenței. Și tot un ochi aruncat peste gard, la concurență, putem avea și cu ajutorul Open Site Explorer, practic un SEO tool care îți va arăta toate baclink-urile către un site anume, de une vin ele și eventual dacă sunt o opțiune și pentru propriul site.
Tool-uri contra cost: Market Samurai (tool pentru analiza cuvintelor cheie), Rank Tracker (tool pentru determinarea poziție unui site în Serps, deși este gratuit, pentru a beneficia de toate opțiunile se plătește.