Brand Bidding-ul. Ce este și ce beneficii poate avea pentru site

În mediul online publicitatea funcționează după cu totul alte reguli decât în offline. Multe companii se folosesc de pay-per-click, un model de marketing online în care publicitarii câștigă destul de bine plătind o taxa  ca să își poată afișa anumite anunțuri ce duc spre afacerea lor de câte ori apare un anumit cuvânt cheie folosit în motorul de căutare.

O formă populară a PPC este publicitatea pe motoarele de căutare, prin care publicitarii licitează pentru o reclamă plasată într-un motor de căutare. Dacă se licitează pentru un anumit cuvânt cheie reclamele s-ar putea să apară în topul rezultatelor returnate de motorul de căutare, link-ul sponsorizat fiind vizibil și accentuat de Google.

Prețul plătit Google e mic dacă ne gândim că utilizatorii intră pe site și fac cumpărături de 300 de euro, să spune, compania plătind motorului de căutare doar 3 dolari. Motoarele de căutare îi răsplătesc pe cei care creează campanii PPC bine targetate, relevante, prețul per click fiind mai mic, deci profitul firmei este mai mare.

Brand Biddig, un termen deloc complicat

În legătură cu PPC și campaniile desfășurate online, care au legătură cu motorul de căutare, este și termenul Brand Bidding. El descrie tocmai această licitație pentru termeni care au legătură cu brandul dorit, nume, slogan, tot ce ține de brand. Brandul poate fi unul propriu sau puteți licitat pentru un altul. Când se caută termenii, cuvintele cheie care au legătură cu brandul, apare reclamă dorită și cineva va da un click pe ea și va cumpăra servicii și produse. Se licitează în practic pe cuvinte cheie care duc la afișarea reclamelor. Din momentul în care ai câștigat această licitare și numele de brand sunt rezervate ai fost implicat în Brand Bidding.

De multe ori se întâmplă ca licitația să aibă loc pentru un brand competitor, așa că reclamele proprii apar când se caută după termeni ce au legătură cu o concurență directă. Ideea este să redirectionezi traficul de pe site-ul ei, pe site-ul tău. Dacă sunt mai multe companii care licitează pentru cuvinte cheie căutate ce au legătură cu branduri importante, va crește și prețul reclamelor afișate. E în regulă să licitezi pentru propriul brand, pe cuvinte cheie care au legătură cu afacerea ta, chiar dacă competiția licitează și ea pe brandul tău, pe cuvintele tale cheie. În felul asta ai trafic mai mare pe site și câștiguri mai bune.

Un exemplu concret pentru a înțelege mai bine termenul Brand Bidding: o companie, să spunem CXXT, licitează pentru numele propriul brand. De fiecare dată când termenul CXXT sau ceva ce conține acest termen este căutat pe motorul de căutare, reclamele companiei vor fi afișate în rezultatele returnate de motoarele de căutare.

Dacă se licitează pentru alte nume de companii concurente, când apare reclama brandului concurent reclamă CXXT va apărea și ea imediat lângă. În spatele unor astfel de practici se ascunde un lucru foarte simplu: se dorește distragerea atenției de la un brand și alegerea sau familiarizarea cu alt brand, similar cu cel căutat deja în motorul de căutare.

Din punct de vedere tehnic Google tolerează Brand Bidding-ul, dar nu îl încurajează în totalitate. Fostul AdWords, actualul Google Ads recomandă concentrarea pe propriul portofoliu, pe propriul brand și pe cuvinte cheie relevante pentru tranzacții.

Ce beneficii aduce Brand Biddig-ul?

· Contribuie la apărarea de competiție-market share-ul nu mai este atacat atât de puternic de competiție;

· Crește credibilitatea-din perspectiva userilor care caută ceva pe motoare de căutare, un brand e mai credibil dacă apare în poziția no. 1 în cazul căutărilor organice și plătite; traficul de calitate crește și el;

· Actualizarea rapidă a mesajelor-cu Google AdWords deții controlul total și instant asupra mesajelor ce au legătură cu brandul din motoarele de căutare;

· Acuratețea prezentării brandului unui anumit public țintă-brandul este reprezentat corect în reclamele proprii;

· Plasarea în același loc cu afiliații și partenerii-chiar dacă ei prezintă cu acuratețe brandul nu strică să fii și tu acolo cu reclamele, alături de reclamele lor;

· Costurile sunt mai mici, click-urile sunt taxate mai puțîn, deci profitul e mai bun;

· Cuvintele cheie relevante sunt găsite mai ușor;

· Vei fi mereu cu un pas înaintea competiției;

· Prezența în rezultatele returnate de motoarele de căutare mult mai bună, mai mare că volum;

· Compensează rezultalele venite din căutări organice;

· Reduce impactul avut de conținutul negativ.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page