Bun venit pe Seoromania

SEO este acronimul de la „search engine optimization” și se referă la optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare.  Pe acest blog vom scrie articole abordând teme diferite din acest domeniu, începând de la algoritmii motorului de căutare Google, la modalități de atragere a traficului și a vizitatorilor targetați. Ne vom raporta bineînțeles mai mult la Google, deoarece cea mai mare cotă de piață în România o deține în acest moment acest motor de căutare, estimările fiind în medie de peste 80%, urmate de Yahoo!, Baidu, Bing și altele cu cote mult mai mici.

seo romania

 

Câte ceva despre istoria internetului în România:

În iarna lui 1992 internetul a fost „adus” în România de Guverul Nicolae Văcăroiu prin conectarea Institutului Național de Informatică la rețeaua europeană BITNET printr-un nod cu Viena. A urmat atribuirea .ro-ului pentru România prin ICI și primul site românesc ici.ro, trecerea la www de la mijlocul anilor ’90, boomul internetului comercial și explozia conexiunilor prin dial-up de la sfârșitul deceniului.  În 1993 erau 9 site-uri în România, în 1995 erau 129 iar acum în 2013 sunt estimate peste jumătate de milion și numărul lor continuă să crească, peste 5 milioane de români fiind conectați la internet.

 

Câte ceva despre istoria SEO:

Cel mai folosit motor de căutare la începutul internetului comercial din România era Alta Vista. Primele optimizări au început spre sfârșitul anilor ’90, când tot ce trebuia făcut era adăugarea unui site în principalele motoare de căutare. Atunci ca și acum motoarele de căutare trimiteau pentru examinarea paginilor un program numit păianjen (spider) care se târăște (crowl) prin pagină și cu ajutorul unui alt program numit indexator (indexer), copiază și extrage informațiile relevante și link-urile dintre pagini pentru indexare.

Astfel, prin căutarea unor cuvinte cheie se returnau rezultate relevante interogărilor trimise de utilizatori.  Algoritmul principal de afișare al rezultatelor era densitatea cuvintelor. Astfel, cu cât unul sau mai multe cuvinte apareau mai des într-o pagină, cu atât pagina aparea mai în față în rezultatele pentru acele cuvinte. Google a câștigat o mare popularitate la începutul anilor 2000 prin calitatea rezultatelor, afișându-le nu după criteriul densității cuvintelor, ci după numărul de link-uri existente spre o pagină. În acest fel, chiar dacă o pagină nu era trimisă manual către Google, aceasta era găsită și afișată prin scanarea legăturilor între site-uri. Acest alogritm a dat naștere page rank-ului, un rang atribuit unei pagini, între 0 și 10, rang ce reprezintă un indicator privind calitatea și importanța paginilor, folosit în selectarea afișărilor.

Ulterior motoarele de căutare au indexat site-urile acordând o mare importanță titlurilor, descrierilor și cuvintelor cheie indicate de webmasteri in meta tag-urile din sursele paginilor. Au apărut directoarele web care cataloghează și sortează site-urile în funcție de domenii, zone și alte categorii. Rețelele sociale și prezența paginilor în acestea au început spre sfârșitul anilor 2000 să reprezinte un semnal important pentru poziționarea rezultatelor în căutări.  Algoritmii Google s-au diversificat foarte mult devenind din ce în ce mai complecși și mai dificil de deslușit, rezultatele fiind clasificate prin indicatori ai relevanței cat mai naturale a paginilor.

 

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

 
Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page