Optimizarea pentru motoarele de căutare este la acest moment cea mai bună modalitate prin care un business, fie că este exclusiv online, fie că există şi online şi faptic, se poate promova. Promovarea înseamnă vizibilitate, promovarea înseamnă notorietate, popularitate, iar în final promovare înseamnă profit. Orice business are ca principal scop atunci când se lansează în online să adune cât mai mult trafic, iar dacă este vorba despre un magazin online să profite de pe urmă acestui trafic, respectiv să facă vânzări.
Cel mai rapid mod de a obţine trafic este prin poziționarea cât mai sus, dacă se poate între primele trei poziții ale paginii cu rezultate returnate de Google, atunci când un utilizator de Internet efectuează o anumită căutare. De exemplu, dacă cineva caută “magazine jucării” cu siguranţă primele trei sau chiar cinci rezultate returnate de Google vor fi cele pe care această persoană le va accesa fără doar şi poate.
Fireşte că doar optimizarea perfectă a unui site, astfel încât să ajungă primul în listă nu este suficientă, ci este nevoie şi de un conţinut de calitate, care să ajungă la public şi care să îl convingă să rămână pe pagină, odată ce un utilizator a ajuns acolo. Asta ţine de lecţiile unei bune campanii de seo, dar aşa cum există tehnici bune de optimizare, există şi greşeli pe care specialiştii în optimizare pentru motoare de căutare le fac, şi care dincolo de eforturile lor susţinute, reuşesc nu să urce un site în SERP, ci să îl menţină la coada listei sau într-o poziţie mediocră, uneori chiar şi să sufere penalizări din partea Google sau a altui motor de căutare. Iată cum:
1. Conţinutul slab calitativ. Un site care să arate modern şi foarte atrăgător şi care poate fi indexat uşor de către motoarele de căutare este un început promiţător pentru orice business în online. Însă… rămâne valabilă celebra zicala ”conţinutul este regele”, iar dacă un site nu are un conţinut bun, care să atragă şi să menţină interesul vizitatorilor paginii, și nu include subiecte şi cuvinte cheie după care oamenii fac în fiecare secundă căutări pe internet, pur şi simplu acest site nu va exista. Conţinutul unic, interesant, creativ, cel care aduce mereu noutate este cel care face diferenţa între succes şi eşec;
2. Conţinutul duplicat. Odinioară o tehnică obişnuită pentru website-urile care apăreau secundă de secundă în lumea onlinelui, site-urile cu conţinut copiat de ici de colo nu au astăzi viaţă lungă, sau dacă au viaţă lungă, nu înseamnă că este şi o viaţă bună. La fel ca şi în cazul conţinutului slab calitativ, şi pentru conţinutul duplicat, recentul update Panda a făcut ordine prin imensă masă de site-uri cu conţinut copiat, care reuşeau să obţină rank-uri foarte bune însuşindu-şi munca unor editori care lucrau din greu pentru site-uri importante. Ca atare, conţinutul duplicat este astăzi unul dintre drumurile sigure către eşec, iar cei care se gândesc la el ca la o tehnică bună de seo vor vedea în scurt timp reversul medaliei;
3. Excesul de cuvinte cheie. E drept că una dintre principalele “arme” în seo o reprezintă cuvintele cheie, însă supra-aglomerarea unui text, altfel interesant, cu cuvântul sau sintagma despre care se crede că va aduce mulţi vizitatori în site, va reuşi să facă exact contrariul. În loc de obţinerea unui page rank mai bun, se va obţine o penalizare din partea Google, care şi-a updatat continuu algoritmul de căutare astfel încât să detecteze orice exces sau orice abatere de la reguli. Supra-încărcarea unui text cu cuvinte cheie înseamnă că respectivul text va pierde din calitate pentru a face loc tehnicilor (eronate) de seo;
4. Neadaptarea la device-uri mobile. Deşi nu este o greşeală majoră în sine, această problemă tinde să devină tot mai deranjantă şi să afecteze page rank-ul multor site-uri, de altfel interesante şi atrăgătoare. Este vorba depre inexistența unei versiuni pentru mobil. Pentru că mai nou, atunci când acordă ranking unor pagini, Google ia în calcul şi dacă aceste pagini sunt optimizate pentru device-uri mobile (smart phone, tabletă). Pe de altă parte, acesta nu este un fapt deranjant doar pentru Google, ci şi pentru utilizatorii de internet, mai ales că ponderea celor care folosesc internetul de pe device-uri mobile creşte în mod vertiginos.
Mai sunt si altele cum ar fi crearea de backlinkuri folosind diverse tool-uri, sau densitatea cuvintelor cheie ancora, care daca e prea mare pe un anumit keyword iar nu e bine si mulet altele.
Eu as mai adauga in aceasta lista si link-building-ul agresiv pe situri facute prost, fara a avea relevanta sau legatura cu situl pe care se face SEO.