Cele mai importante update-uri ale algoritmilor Google şi noutăţile aduse în 2017

Anul 2016 a fost unul plin de surprize din partea celor de la Google în privinţa update-urilor de algoritm. După doi ani a apărut update-ul major al Penguin, Penguin 4.0, un „clue” utilizat de către Google peupdateuri-google-2017ntru a realiza şi aloca ranking-ul pentru o afișare cât mai relevantă din partea motoarelor de căutare. Toate datele Penguin sunt reînnoite acum în timp real, s-a schimbat și granularitatea, ranking-ul este ajustat pe baza de spam signal şi e focusat pe pagini web, nefiind afectat de ranking-ul întregului site. Toţi proprietarii de site-uri care nu aveau încă variantele mobile-friendly active au fost notificaţi de Google.

Şi tot anul trecut algoritmul local a primit un update, Possum, care a afectat ranking-ul în rezultate locale şi pe Google Maps, rezultatele locale au fost mai relevante şi s-a evitat mai simplu spamming-ul. 2016 s-a încheiat cu un algorithm search update, în noiembrie, care a afectat în principal componenta mobile şi s-a testat mobile-first index, pentru indexarea paginilor mobile ca un url canonical.

În 2017 au apărut şi mai multe update-uri şi mai importante decât cele de anul trecut, semn că deja Google vrea să obţină rezultate mult mai bune pe motorul de căutare şi să ofere userilor experienţe cât mai dinamice bazate pe nevoile lor reale.

Iată în continuare câteva dintre cele mai importante noutăţi şi update-uri de algoritm Google apărute până în prezent

Update-uri Google ianuarie 2017:
· Un update importat este cel de la începutul anului 2017. Atunci Google a introdus penalizările pentru afișările de reclame sau elemente de tip „intrusive interstitial”. A fost vizată experienţa utilizatorilor care intrau pe internet de pe mobil, toate reclamele şi afișările care afectau o bună citire a conţinutului unui site erau penalizate, împreună cu site-ul respectiv. Cu cinci luni înainte de acest update, Google a dat un avertisment celor care aveau aşa ceva pe site-uri, inclusiv celor cu reclame pop-up din belşug în variantele mobile.

Update-uri Google februarie 2017:
· Între 7-10 februarie are loc primul update Google major al anului. Update-ul a fost sesizat în urma fluctuaţiilor de poziţii, au scăzut şi au crescut unele chiar şi cu 50%, deci a fost afectată vizibilitatea clienţilor care foloseau serviciile Google şi traficul organic al acestora;
· Au fost vizate link-urile de slabă calitate care afectează poziţionarea SERP, toate site-urile care au încercat să manipuleze poziţiile SERP au scăzut în ranking. Aceasta este continuarea Penguin, un algoritm ce viza scoaterea link-urilor spamming din site-uri şi îmbunătăţirea experienţei userilor online.

Update-uri Google martie 2017:
· Între 7-8 martie a fost semnalat al doilea update major pentru algoritmul Google, Google Fred Update. Ca şi cel din februarie, nici acesta nu a fost confirmat oficial, însă indiciile au venit de la postările de pe Twitter ale lui Garry Lillyes;
· Fred a vizat trei lucruri, spre deosebire de cel din februarie, concentrat doar pe link-uri slabe: conţinutul de slabă calitate şi subţire, link-uri spam şi cele de slabă calitate şi reclamele agresive ce pot interfera în cazul unei experienţe plăcute pe un site.

Update-uri Google mai 2017:
· O schimbare majoră a venit în mai, Google susţinând că refuză să mai preia informaţii din DMOZ la capitolele meta title şi description. Asta se încadrează în bunele practici recomandate demult timp de Google în tutorialele pentru webmasteri;
· Totodată Google avertizează că există îmbunătăţiri ale algoritmului de ranking care sesizează rapid campaniile de linkbuilding ce au la bază postări de articole slabe doar pentru a se obţine linkuri.

Update-uri Google iunie 2017:
· Pe 25 iunie 2017 a fost semnalat alt update important făcut de Google, fără confirmare oficială, nu s-a discutat prea mult despre el, au fost observate doar fluctuaţii în SERP şi ranking. Se pare până la urmă că a fost o schimbare de algoritm ce a vizat calitatea conţinutului site-urilor indexate. Update-ul a vizat paginile care aveau ranking 6-10.
· Alte noutăţi legate de algoritmul Google au fost în iunie, cele legat de linkurile generate de elementele tip breadcrumb, tratate ca linkuri interne când se stabileşte autoritatea unei pagini. De asemenea, penalizările făcute de algoritmul Panda sunt mai virulente şi mutarea pe alt domeniu a site-ului nu scutesc deţinătorul site-ul de penalizare.

Update-uri Google iulie 2017:
· Se actualizează setul de instrucţiuni pentru verificare manuală în cazul site-urilor, se dezactivează opţiunea de căutare instant, nu mai apar rezultate în Google pe măsură ce tastăm cuvinte cheie, ci doar la apăsarea butonului de căutare.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page