Google pentru organizaţii nonprofit

google-ongO secţiune importantă a serviciilor oferite de Google o reprezintă publicitatea. Cel mai cunoscut serviciu de publicitate de la Google, AdWords, aduce anual milioane de euro companiei americane, sute de mii de companii şi persoane fizice utilizând această unealtă online pentru a obţine trafic şi venituri mai mari. Din februarie 2014, AdWords a început să poată fi folosit pe scară largă şi de organizaţiile non-profit prin intermediul programului AdGrants România.

Odată intrate în acest program, organizaţiile non-profit puteau primi de la AdWords reclamă în valoare de 10.000 de dolari lunar, putând să îşi promoveze eficient orice iniţiative şi proiecte direct pe google.ro. Ideea celor de la Google a avut succes, şi în prima luna deja 30 de ONG-uri româneşti primiseră 10.000 de dolari lunar, fără restricţii temporale pe termen lung, cu singura condiţie că banii primiţi să fie folosiţi doar pentru promovare online.

La 16 luni distanţă de lansarea Google AdGrants şi în România, pe 25 iunie 2015, Google România şi Asociaţia TechSoup au demarat programul „Google pentru organizaţii nonprofit”. Venit ca o completare firească a Google AdGrant, noul program îşi propune să ofere cele mai bune şi mai eficiente intrumente online dezvoltate de compania americană, gratuit, pentru orice ONG românesc care îşi doreşte să aibă un management mai bun al proiectelor în derulare şi să fie cât mai aproape posibil, chiar şi în mediul online, de oamenii care au nevoie de ajutor. În cadrul pachetului pus la dispoziţie de programul „Google pentru organizaţii nonprofit” sunt integrate Google Apps, versiunea gratuită, Google AdGrants, reclame pe AdWords şi Youtube pentru organizaţii non-profit, pentru a eficientiza diseminarea mesajelor pe cel mai popular instrument de socializare de tip reţea.

Pentru cei care îşi petrec deja mai tot timpul în mediul online, Google Apps nu e o noutate. Aici găsiţi toate instrumentele şi serviciile online importante, grupate simplu spre a fi accesate de oriunde, de pe orice dispozitiv. Varianta pentru organizaţii non-profit este gratuită şi conţine în primul rând clientul de e-mail al Google, Gmail, care, spre deosebire de varianta clasică folosită de utilizatorul de rând, este pe domeniul propriu al organizaţiei, de unde şi o siguranţă mai mare a utilizării sale şi o protecţie mai bună a datelor private. Google Calendar, calendarul online gratuit de la Google, face şi el parte din Google Apps pentru organizaţii non-profit, ajutând ONG-urile să poată gestiona mai uşor evenimentele şi întâlnirile importante, totul într-un singur loc şi cu o interfaţă grafică intuitivă şi simplu de urmărit.

În completarea Google Calendar vine Google Drive, serviciul de file storage şi sincronizare online, care permite userilor să îşi stocheze fişierele în cloud, să facă sharing cu oricine, să le editeze, să lucreze în diverse aplicaţii de tip Word, Excel, PowerPoint, alături de alţi colaboratori. Prin utilizarea sa, organizaţiile non-profit îşi pot eficientiza munca şi pot să reducă din timpul necesar pregătirii unor campanii sau evenimente fără a avea un consum mare de resurse. Spaţiul de stocare pentru Gmail şi Drive este de 30GB. Foarte populară la un moment dat în Google+, reţeaua de socializare de la Google, Hangouts este o platformă de comunicare care include mesageria instant, video chat, SMS şi VOIP, comunicarea între angajaţi şi cu publicul ţintă făcându-se deosebit de simplu, fără costuri suplimentare.

Google AdGrants

A două componentă importantă a programului lansat luna trecută este Google AdGrants, care va ajuta organizaţia non-profit să promoveze website-ul prin anunţuri gratuite via AdWords, dar şi să urmărească orice donaţie online, înscrierile la diverse buletine informative şi înregistrarea noilor voluntari. Totuşi, există limitări ce ţin de suma maximă primită pentru click pe reclame – 2 dolari, difuzarea de campanii limitate doar de cuvinte cheie, anunţurile se afişează doar în paginile unde sunt rezultatele căutărilor după anumite cuvinte cheie, iar anunţurile permise sunt doar în format text. În plus, cuvintele cheie trebuie să se refere strict la misiunea organizaţiei.

YouTube pentru organizaţii non-profit este al treilea instrument online, cu facilităţi premium, care premit personalizarea canalului oficial Youtube, încărcarea unor materiale video de mari dimensiuni direct pe serverele Google. Astfel, mesajul organizaţiei va ajunge la mai mulţi oameni.

Se poate aplica sigla direct pe canalul oficial de Youtube, numărul de videoclipuri postate nu este taxat, aşa că se pot pune oricâte. Există şi un buton special de donaţii, posibilitatea de streaming live. Prin intermediul acestui instrument online organizaţia poate să transforme discursul său în mesaj video, care atrage atenţia rapid publicului ţintă, poate urmări alte organizaţii non-profit şi poate comunica direct cu ele. De asemenea, orice organizaţie poate uploada testimoniale pentru a dovedi rezultatele muncii depuse, prezentări şi rezumate ale evenimentelor la care publicul ţintă nu a putut ajunge.

ONG-urile au la dispoziţie şi materiale educaţionale sau studii de caz şi tutoriale speciale de utilizare a produselor oferite gratuit de Google.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page