Cum găsim cuvinte cheie relevante pentru optimizarea unui site?

De ce sunt importante cuvintele cheie?

Pentru ca un site să ajungă pe o poziție cât mai avantajoasă în Google, trebuie făcută o analiză în detaliu a cuvintelor cheie pe care se dorește a fi găsit de către utilizatori în motoarele de căutare. Această etapă este esențială în procesul de optimizare al site-ului, prin stabilirea clară a termenilor care definesc cel mai bine site-ul sau produsele acestuia, se va obține trafic, conversie  și clienți, acesta fiind scopul oricărui proprietar de site.

Cum găsim cuvintele cheie pentru site?

În funcție de domeniul site-ului se va începe o documentație riguroasă în privința cuvintelor cheie. La început se recomandă identificarea site-urilor concurente, astfel se pot depista expresiile și cuvintele cheie folosite de  acestea, cu alte cuvinte se va descoperi dacă procesul de optimizare va fi unul ușor sau unul anevoios. Dacă există foarte puține site-uri concurente sau chiar deloc, se va ajunge cu ușurință în topul căutărilor. Având un site  suntem puși în situația de a ne gândi ce cuvinte sau expresii ar tasta utilizatorii în motoarele de căutare, de aceea trebuie găsite cuvinte cât mai relevante pentru site și produsele oferite. În locul cuvintelor generale de genul ”casă” se vor folosi cuvinte long tail ”casă de vânzare Pascani”, asta în cazul unui site de imobiliare. Utilizatorii sunt tot mai specifici în căutari, de aceea folosirea cuvintelor cheie long tail este mai avantajoasă.  Un amănut important care trebuie luat în considerare este factorul demografic, pentru o targetare cât mai bună se vor folosi cuvinte cheie precum „casă de vânzare Pașcani” sau  ”vânzări case în Pașcani”, atât timp cât aceasta este zona acoperită de site-ul ce urmează a fi optimizat. Pentru alcătuirea unei liste  de cuvinte cheie se poate folosi tool-ul pus la dispoziție de Google: Adwards Keyword Tool, acest tool arată cât de căutat este cuvântul vizat, dar propune și diverse combinații de cuvinte care ar putea fi folosite, atât timp cât se consideră că acestea definesc în mod relevant serviciile sau produsele oferite.

Important: Google nu recomandă utilizarea excesivă a cuvintelor în site, conținutul trebuie scris pentru utilizatori, iar ca aceștia să revină ar trebui să găsească un site ”curat și prietenos”, în fapt, conținutul își spune cuvântul.

Dacă în viața de zi cu zi cuvintele au un rol primordial, deoarece ne ajută să comunicăm și să interacționăm cu cei din jur, în seo este tot cam același lucru. Doar prin alcătuirea unui set relevant de cuvinte cheie se va putea ajunge la rezultate favorabile în Serps.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page