Google Adsense, un tool util pentru a obţine venit dintr-un website

adsenseadsenseadsensegoogle-adsense gGoogle Adsense este un program de publicitate de tip CPC (cost-per-click) care permite celor care vor să-şi pună reclame pe site-uri să introducă un cod HTML pe site, ce va afişa reclame targetate în funcţie de nişa website-ului şi de conţinutul acestuia. Google a lansat pentru prima dată AdSense în 2003, ca o modalitate de a administra, sorta şi menţine reclamele şi a genera un anumit venit pentru fiecare click primit. Fiecare click primit de reclame generează o anumită suma asociată traficului primit de motorul de căutare Google.

Adsense este o variantă rafinată şi dezvoltată a conceptului din spatele sharing-ului de bannere care deja este folosit de ani buni. Se pot plasa şi casete de căutare Google, care vor genera reclame text targetate în funcţie de rezultatele căutărilor făcute de vizitatori. Algoritmul Google e gândit în aşa fel încât să ignore rezultatele irelevante şi să le afişeze doar pe cele care pot să aducă venituri pentru cei la care se referă. Fiecare reclamă afişată este corectată cu ajutorul filtrelor lingvistice şi lingviştilor care au grijă ca fiecare text afişat să fie corect şi să respecte standardele de etică. Până la urmă, simplificat, Google Adsense este cea mai uşoară şi mai eficientă metodă prin care bloggerii şi webmasterii pot să obţină un venit suplimentar de pe urma site-urilor.

Odată instalat codul Google Adsense pe site, roboţeii Google vor „citi” toate paginile site-ului ca să vadă despre ce e vorba şi vor căută printre toate reclamele pe cele mai relevante, şi le vor plasa în paginile unde a fost introdus codul HTML.
Funcţionarea Adsense este totuşi mai complicată de atât. Întâi, publicitarii aleg ce cuvinte cheie vor să promoveze, pentru ce cuvinte cheie vor să fie afişate anunţurile publicitare. Roboţii Google vor face o legătură între reclamele publicitarilor şi cuvintele cheie specifice pe care oamenii le tastează în Google şi le afişează sus sau în dreapta rezultatelor oferite de motorul de căutare, dar şi site-urile pe care vor fi afişate. Reclamele afişate pot fi doar text, video, imagini, media interactivă sau toate la un loc.

Adsense are trei secţiuni:

AdSense for Content, unde există reclame bazate pe conţinut, targetate în funcţie de interesul audienţelor sau de conţinutul dintr-o pagină. Targetarea se face prin CPC şi CPI (cost-per-impression-numărul de vizualizări de pagini de pe un site şi postările cu reclame). Reclamele sunt de diferite mărimi şi pot să fie tip text, video, media interactive.

AdSense for Search, sistem ce generează şi plasează reclame relevante bazate pe termenii căutaţi legaţi de anumite cuvinte pe care userul le introduce în motorul de căutare. AdSense for Search generează venituri mai mari din „click through rateş”.

AdSense for Video, o platformă ce permite userilor să decidă ce tip de reclame va acompania conţinutul video de pe site. Formatele disponibile includ reclame imagine, reclame pre-roll sau post-roll video, dar şi bannere care acoperă video-ul pe moment.

Potrivit Google, AdSense e mai bun decât alte platforme care oferă servicii asemănătoare pentru că:

Afişează reclame interesante – fie text, fie pe baza de imagini în mişcare, sunt uşor de citit, targetarea e foarte bună pornind de la conţinutul site-ului şi de felul în care consumatorii caută anumite cuvinte cheie;

Tehnologia folosită e superioară şi inteligenţă – în centrul AdSense se află motorul de căutare Google şi PageRank-ul. Sistemele lor înţeleg contextul şi conţinutul paginilor şi asociază reclame relevante acestor criterii de selecţie;

Targetarea nu dă greş niciodată pentru că are în spate un algoritm complicat care permite plasarea de reclame ce oferă reclame pay-per-impression speciale pentru paginile web unde vor fi afişate;

Permite filtrarea reclamelor care vor apărea pe site-utilizatorul are control total asupra a ceea ce se afişează pe site-ul lui;

Nu este nevoie de expertiză tehnică pentru a începe să afişezi reclame AdSense pe site – ai nevoie doar de un cont Google şi un cod HTML plasat pe site conform indicaţiilor.

Nu trebuie să daţi click pe propriile reclame pentru că se va suspenda imediat contul AdSense, trebuie să monitorizaţi tot timpul click-urile – dacă sunt prea multe după zile întregi de acalmie ceva e în neregulă şi veți primi avertismente din partea Google, nu trebuiesc să plasate mai mult de trei reclame per pagină.

 

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page