Câteva metode și tehnici care aduc în proporţie de 90% trafic organic pe un site nou creat
Construieşte o fundaţie solidă:
- Găseşte o nişă, stabileşte un public ţintă căruia să te adresezi. Nişarea nu face decât să-ţi crească şansele să ai trafic de calitate pe site şi să fii diferit faţă de alţii;
- Investeşte într-un hosting de calitate, fără erori de codare sau încărcare greoaie a paginilor web;
- Creează o bază de date cu cuvinte cheie de bază, principale, care vor defini nişa, cele de tip „long tail”, orice e adiacent şi relevant, ce are legătură cu nişa ta, terţiare, care îţi pot folosi pentru a-ţi extinde nişa în timp;
- Programează şi stabileşte un sistem clar de postare pe site şi nu devia de la el, gândeşte fiecare postare ca pe un întreg care îţi poate aduce link-uri şi trafic organic;
- Ai grijă să fii vizibil şi pe dispozitivele mobile, tablete, telefoane inteligente, să ai un site mobile friendly, conţinut adaptat ecranelor acestor dispozitive, formatare corespunzătoare, meniuri speciale, poze reduse ca dimensiune, compresate etc.
Creează cel mai bun conţinut
- Axează-te pe ceea ce este cu adevărat important şi formatează seo headline-urile, meta descrierile, subheading-urile, include cuvintele cheie principale în aceste elemente, încearcă să fii cât mai descriptiv, cât mai succint, cât mai flexibil;
- Nu te rezuma doar la postări de 500 de cuvinte, încearcă să incluzi şi postări mai lungi, formatul postărilor să fie diferit – include şi postări video, postări cu link, postări cu fotografii, galerii interesante, orice ar putea atrage atenţia şi ar fi interesant pentru publicul tău ţintă;
- Ai grijă să ai o structură internă a link-urilor logică şi bine organizată pentru ca experienţa utilizatorului pe site să fie cât mai simplă şi mai bună;
- Scrie despre ceva actual, încearcă să aduci informaţii noi şi de calitate pentru audienţa ta;
- Creează infografii virale, interactive, interesante, uimitoare. Dacă nu vrei să pierzi timpul făcând ceva drăguţ într-un program de editare în Flash, poţi să găseşti online foarte multe instrumente pentru infografii interactive isteţe care să poată fi postate pe un site imediat după ce au fost concepute;
- Adaugă cât mai multe postări care să includă filmuleţe de pe Youtube relevante pentru tematica site-ului tău. De ce Youtube? Pentru că Youtube este o reţea de socializare care îţi aduce trafic de calitate;
- Caută bloguri şi site-uri care sunt pe aceeaşi nişă şi răspunde postărilor, include şi adresa site-ului tău cel nou în comentarii, încearcă să interacţionezi cât mai mult cu cei care vizitează acele website-uri;
- Nu uită de Guest blogging, adică de postarea de articole interesante pe alte site-uri de nişă cu autoritate mare pe care publicul tău ţintă le urmăreşte constant; îi poţi invita şi pe alţii să facă guest blogging pe site-ul tău;
- Foloseşte forumurile pentru a dialoga pe teme ce ţin de nişa ta şi include în semnătură sau la finalul postărilor pe bloguri şi referinţe către articole care ar putea ajuta la înţelegerea subiectului dezbătut;
- Nu face din cuvintele cheie un zid pe care te chinui să îl depăşeşti scriind mult şi super optimizat seo. Mai bine 20 de postări „naturale” şi interesante decât cinci pline de keywords şi prost optimizate;
- Caută Referral traffic – în loc să tot încerci să-i convingi pe alţii să facă trimiteri la site-ul tău, creează conţinut care să îi facă pe cei interesaţi să dorească să aibă posibilitatea să poată face o referinţă către postările tale de pe noul site;
- Nu te feri de Google Analytics şi încearcă să înţelegi cum poţi îmbunătăţi experienţă utilizatorilor prin intermediul instrumentelor oferite de acesta. Vei putea vedea şi cum poţi optimiza navigarea; analizează competiţia cu atenţie şi publicul;
- Nu abandona conţinutul vechi, postările care au apărut mai de mult pe site. Încearcă să le îmbunătăţeşti, să le actualizezi, să faci interviuri şi să ceri referinţe;
- Identifică conţinut popular de pe nişa ta, mai vechi, neactualizat, de pe alte site-uri şi încearcă să-i aduci îmbunătăţiri şi să-l postezi pe website-ul tău cel nou.
Go social!
- Un share pe toate reţelele de socializare îţi poate aduce mai mult trafic decât crezi. Astfel vei veni în legătură directă cu publicul ţină, vei avea fani, vei putea să găseşti răspunsuri la toate întrebările tale despre gusturile publicului, despre ce caută, vei putea face sondaje, vei interacţiona permanent cu publicul ţintă. Toate postările pe reţelele de socializare trebuie să fie targetate şi să fie formatate seo, să aibă cuvinte cheie incluse, să fie succinte şi atrăgătoare;
- Nu neglija LinkedIn, una dintre cele mai puternice reţele profesionale de socializare, şi postează cu regularitate acolo articolele interesante pentru că îţi poate aduce trafic de calitate şi îţi poate asigura o comunicare permanentă cu alţi profesionişti care împărtăşesc aceleaşi idei ca şi tine;
- Utilizează campanii PPC via Facebook, care sunt mai ieftin de implementat şi foarte eficiente. Facebook te poate ajută şi să defineşti mai bine publicul ţintă prin intermediul publicităţii şi să faci şi ceva bănuţi în plus de pe urmă site-ului tău;
- Începe imediat ce ai terminat de configurat site-ul o campanie Adwords, care îţi poate aduce rapid trafic constant şi relevant;
- Transformă guest posting-ul în arma ta cea mai puternică. Preferă calitatea postărilor şi nu formatarea seo excesivă;
- Gândeşte un newsletter şi include în el cele mai recente postări, articole interesante gen „Tips and tricks”, aprecieri şi cele mai noi activităţi în care eşti implicat, care ar putea interesa publicul tău;
- Încearcă să faci conţinutul foarte uşor de distribuit cu link-uri şi butoane sociale;
- Adaugă adresa site-ului în semnătură din e-mail;
- Dezvoltă o comunitate pe site-ul tău şi fii în permanență în centrul atenţiei. Pentru aceasta ai Facebook Comments sau Disqus, ambele instrumente puternice care asigură o comunicare uşoară chiar în pagină ta web;
- Încurajează link exchange-ul cu site-uri cu autoritate bună şi page rank superior;
- Postează cele mai bune articole pe site-uri agregatoare mari, cum ar fi Reddit. Aici există o gama variată de oameni, aşa că definirea exactă a publicului ţintă şi găsirea indivizilor interesaţi de nişa ta e mai uşoară.