Sisteme metrice utile în SEO: MozRank, Page Authority şi Domain Authority

mozrank-vs-google-pagerankÎn optimizarea pentru motoarele de căutare a existat mereu nevoia de control asupra modului în care s-a făcut, cât de eficientă a fost şi de unde se porneşte când se trece la pasul următor. Un ajutor nesperat de bun pentru firmele de SEO şi pentru cei care se ocupă de SEO în particular, pentru propriul site au devenit sistemele metrice, indicatoare ale „locului” pe care-l ocupă o pagină sau un site în căutările returnate de motoarele de căutare majore. Cele mai populare sunt MozRank, Page Authority şi Domain Authority.

MozRank este un scor de popularitate al linkurilor (autoritatea linkurilor), punând accent pe importanța oricărei pagini web de pe Internet. Paginile web ajung să fie înscrise în acest sistem metric prin numărul şi calitatea celorlalte pagini web care trimit către ele – cu cât calitatea linkurilor care trimit către o pagină web e mai mare, cu atât creşte şi MozRank-ul. Compania care deţine acest sistem metric e faimoasa SEOMoz, transformată în Moz.com, MozRank are o reprezentare grafică pe o scala logaritmică de 10 puncte, exact ca şi Google PageRank, concurentul direct. Distingem două tipuri principale ale MozRank: extern şi la nivel de domeniu. MozRank-ul extern măsoară doar acel MozRank care vine doar din linkuri externe, linkuri localizate pe un domeniu separat. MozRank-ul la nivelul domeniului cuantifică popularitatea unui domeniu dată în comparaţie cu toate celelalte domenii de pe Internet. Înainte, cel care dădea tonul în materie de ranking era PageRank-ul de la Google. Ultimul update la PageRank a fost în februarie 2013, de obicei acesta fiind de două ori pe an, iar acum se tot așteptă un nou update.  Cu alte cuvinte MozRank-ul este o bună alternativă la Page Rank.

Un alt sistem metric foarte popular este Page Authority, care nu face altceva decât să prezică în ce manieră o singură pagină poate „ranka” cât mai bine în motoarele de căutare, asta fără să ţinem cont de conţinut. Cu cât e Page Authority mai mare, cu atât este mai mare potenţialul unei pagini individuale de a „ranka” mai bine în rezultatele returnate de motoarele de căutare. Cu alte cuvinte, Page Authority măsoară puterea, autoritatea unor pagini individuale. Reprezentarea Page Authority se face pe o scala logaritmică cu 100 de puncte. Singurul şi cel mai bun truc de a creşte Page Authority este să ai pagini şi conţinut unic şi de valoare, care merită menţionat. Page Authority este vital pentru o pagină anume şi pentru întregul site – cu cât autoritatea paginilor şi postărilor este mai mare, cu atât Domain Authority va fi mai mare.

La rândul său, Domain Authority este folosit pentru a determina valoarea întregului website raportată la cât de bine „rankează” pe motoarele de căutare. La fel ca Page Authority, Domain Authority se măsoară pe o scala logaritmică de 100 puncte. Cu cât Domain Authority este mai mare, cu atât domeniul va apărea mai sus în motoarele de căutare. Factorii care influenţează Domain Authority sunt vârstă website-ului, popularitatea lui şi mărimea sa. Sistemul metric Domain Authority este mai activ, îşi face update mai frecvent şi permite „rankarea” unui site într-o manieră granulară. Page Authority contribuie la Domain Authority şi viceversa.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page