Trenduri SEO în 2019: la ce să ne așteptăm și ce putem face ca să le folosim în favoarea noastră?

SEO este un domeniu cu o dinamică impresionantă, dacă ar fi să ne uităm la schimbările și la evoluția din ultimii ani. Google își actualizează mereu algoritmii și obligă practic fiecare business din online să se adapteze noilor cerințe și să își asigure un ranking cât mai bun în statisticile Google. În 2019 orice afacere online trebuie să țină cont de câteva trenduri dominante pentru anul în curs, ca să fie mereu în topul afacerilor de succes, trenduri care nu sunt foarte complicate și pot fi puse în practică dacă înțelegem bine conceptul din spatele fiecăruia dintre ele.

1. Traficul venit de pe mobil-Mobile-First Indexing și optimizarea pentru mobil

În 2018 mai mult de jumătate din traficul online global a fost generat prin intermediul terminalelor mobile. În același an Google a inițiat un program denumit Mobile-First Indexing, asta însemnând că orice site va primi un ranking în baza experienței utilizatorilor în momentul în care folosesc un dispozitiv mobil. Dacă, de pildă, un site are ambele variante, desktop și mobilă, va fi indexată prima variantă mobilă. Site-urile pot fi verificate ușor pentru a se vedea dacă sunt mobile friendly și se pot optimiza rapid cu tool-uri moderne.

2.  Căutarea vocală

Asistenții virtuali și inteligența artificială au adus schimbări importante în privința căutărilor online. Acum tot mai multă lume caută doar prin intermediul căutării vocale aproape orice, așa că optimizarea SEO va trebui să țină cont și de aceste schimbări de comportament. Cuvintele cheie de tip long-tail și cuvintele conversaționale, într-un limbaj mai natural vor predomina în optimizări, întrebările vor fi mai des folosite în locul structurilor „robotice” în care sunt incluse doar cuvintele cheie.

3. Viteza de încărcare a paginilor web cât mai mare

Ideea din spatele schimbărilor operate de Google este simplă: utilizatorii vor avea o experiență excelentă online și conținutul le va fi livrat cât mai rapid. Din iulie 2018 vitezele de încărcare a paginilor web mobile au fost un criteriu important pentru ranking. În 2019, ca să supraviețuiască în mediul online, afacerile trebuie să se orienteze spre pagini web pentru mobil accelerate – de 30 de ori mai rapide la încărcare – pentru o experiență cât mai bună oferită tuturor.

4. Conținutul va fi mai relevant, orientat spre ceea ce și-ar dori utilizatorul să găsească pe un site

Dacă un site are un URL cu o relevanță mare la nivelul conținutul acel site se va găsi în primele poziții din rezultatele returnate de Google. Secretul pentru a apărea cât mai sus în rezultate este legat de prezența unui conținut de tip long-form, nu neapărat foarte lung, ci cu o calitate foarte bună și cu o profunzime cât mai mare. Este important de reținut că în 2019 site-urile vor avea conținut dens, unic și cuvinte cheie de calitate, formatări care vor fi acceptate de utilizatori și care vor rezona cumva cu ideea lor despre un site pe placul lor. Subiectul dezbătut va fi întreg și cuvintele cheie vor fi relevante raportat la ceea ce apare pe pagina respectivă.

5. Blockchain și Inteligența Artificială

Posibil să fi auzit de Blockchain din lumea criptomonedelor, Bitcoin, Ethereum, însă acest concept a devenit foarte util și în lumea medicală și a ajutat la atingerea unui grad mai mare de siguranță pe internet. Controlul oferit asupra datelor prin intermediul Blockchain este mai mare, webmasterii pot integra blockchain în site-uri, la un moment dat îl putem folosi pentru validarea backlink-urilor. În SEO, blockchain poate fi folosit pentru a asigura un trafic mai mare și de calitate, traficul SEO va fi autentic, garantat de prezența acestui blockchain care va direcționa traficul spre landing page-uri. Inteligența artificială este la baza a tot ceea ce face Google, așa că va trebui să o înțelegem și să o folosim în interesul nostru în 2019. Rankbrain se află în spatele inteligenței artificiale de la Google, este un sistem de machine learning care e ușor de depistat și în bara de search. E esențial să înțelegem acest lucru și să ne gândim că în 2019 acest sistem deja a învățat foarte multe despre comportamentul nostru online și va fi în stare să răspundă la întrebări foarte complicate.

6. Conținutul vizual

Căutările vizuale sunt niște combinații între inovații tehnologice și experiențele utilizatorilor. Internetul devine pe zi ce trece orientat mai mult spre acest tip de căutări, așa că orice imagine postată, orice conținut vizual existent pe un site trebuie să fie bine optimizat și ales pentru relevanță și calitate. Mărimea conținutului și formatul trebuie să fie și ele optimizate cât mai bine raportat la SEO, paginile site-urilor vor trebui să fie ușor de downloadat.

7. Microformate și scheme

Microformatele sunt niște structuri HTML care semnalizează informația despre un anumit site. Cu cât motorul de căutare are mai multe informații despre site, cu atât ii va oferi un ranking mai bun. Microformatele adaugă tag-uri sau etichete, care traduc cumva motorului de căutare despre ce e conținutul site-ului. Etichetele apar folosite în practică sub formă unor rich snippets, care permit adăugarea de informații dincolo de URL, titlul, descriere, transpuse în SERP display-ul Google. Datele structurate vor fi prezente pe site-uri și vor ajuta scripturile Google să înțeleagă mai rapid despre ce e vorba într-o pagină web.

8. Căutări locale geo-targetate

Orice business care se află într-o anumită zonă își dorește să atragă clienți de acolo în primă fază. Targetarea căutărilor locale în 2019 va fi și mai precisă, termenul de hyperlocal targeting va fi din ce în ce mai prezent în strategiile SEO, cu cât un business local va reuși să fie mai aproape de un consumator pre-calificat, cu atât tranzacțiile financiare vor apărea mai rapid.

9. Backlink-uri de calitate

Ca să ai un site cu autoritate bună ai nevoie de backling-uri de calitate. În 2019 backlink-urile vor trebui să fie și mai bine gândite și site-urile care trimit spre afacerea vizată să fie și mai bine alese. Backlink-uri de calitate se obțin prin postări diverse de comunicate pe site-uri cu autoritate mare, prin permiterea unor postări tip guest care să aibă conținut unic.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page