Cum urmarim fluxul de trafic pe un site

Atunci cand facem SEO pentru un site cel mai important este traficul rezultat in urma procesului de optimizare si promovare catre acel site. Vizitatorii pot veni din link building-ul construit, din link-urile puse de altii ca recomandare de vizita si referinta, din motoarele de cautare si nu in ultimul rand din retelele de socializare, sursa de trafic care capata tot mai mult teren.

Contorizarea traficului se face prin plasarea unui counter care in functie de modul sau de functionare sau optiuni, poate fi afisat pe site sau poate fi nevizibil pe site. Plasarea unui counter se face copiind codul furnizat de acesta in footer.

Cel mai popular counter la ora actuala este Google Analitycs. Plasarea lui este ascunsa pentru vizitatorii site-ului.

Prin accesarea statisticilor pe Google Analitycs se pot urmari numarul de vizitatori unici identificabili prin cookies, la ce ore au intrat acestia, cat au stat pe fiecare pagina, cati au inchis prima pagina si dupa cat timp, precum si cati au dat click mai departe pe paginile secundare si care sunt acestea. Se poate urmari astfel comportamentul acestora pe site si daca el este sau se indreapta spre directia dorita. Acest comportament al vizitatorilor este foarte important pentru ca, in functie de interesul acestora pentru fiecare sectiune din site se pot expermineta in structura site-ului mai multe variante de asezare a link-urilor, de denumire a lor, de impact si organizare, astfel incat vizitatorii sa acceseze in numar cat mai mare paginile dorite, generand astfel mai multe conversii.

Sursele prin care vizitaorii au gasit site-ul sunt de asemenea foarte importante pentru ca putem vedea daca traficul primit este sau nu targetat si ce conversii genereaza fiecare sursa. Se poate astfel urmari traficul provenit din alte site-uri si care sunt acestea, traficul sosit prin tastarea directa a adresei web, traficul sosit din retele de socializare sau din reclame, precum si tipurile de reclama, daca acestea sunt bannere, link-uri, in sistemul pay per click, etc.  O foarte importanta optiune este aceea ca se poate vedea pe ce cuvinte cheie a fost gasit cel mai des site-ul pe motorul de cautare Google.

Daca site-ul presupune interactiune cu vizitatorii, atunci, mai nou prin creaarea de evenimente se poate urmari si interactiunea acestora.  Astfel se poate vedea in ce masura un utilizator isi creaza un cont pe site, ce fisiere descarca in cazul in care o face, pe ce imagini face click pentru a le mari ori pentru a deschide alte pagini, ce link-uri acceseaza din interiorul site-ului, interne sau externe.

Developarii dezvolta permanent functii diverse mai mult sau mai putin complexe, foarte utile pentru o buna gestiune a traficului si urmarirea conversiilor.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page