Trafic. Atunci când vorbim despre publicarea unui conţinut pe web, vorbim evident de trafic. Nimeni nu publică pe web conţinut fără să aibă în minte acest cuvânt, care este de fapt obiectivul principal al unui site – să aibă cât mai mult trafic, pentru că traficul este capitalul ce poate fi monetizat. Când vorbim însă de trafic, vorbim şi de SEO, iar dacă vorbim de SEO, vorbim şi de una dintre cele mai importante componente ale sale – generarea link-urilor către site.
Există o mulţime de metode de link building, dar nu toate mai funcţionează, pentru că SEO este un domeniu în care lucrurile se pot schimba de la o zi la alta, aşa că nu ar trebui să ne mirăm că ceea ce dădea rezultate în trecut, acum nu mai funcţionează deloc. Dintre toate metodele care încă funcţionează, iată trei care pot face diferenţa:
1. Conţinutul de foarte bună calitate
Nu există o tehnică mai bună de link building decât conţinutul. În momentul în care conţinutul este extrem de valoros pentru cititori, el va atrage în mod natural link-uri, pentru că oamenii dau mai departe ceea ce cred că e de valoare. Acum, e posibil ca mulţi să se întrebe ce înseamnă conţinut de foarte bună calitate, cum ne dăm seama dacă ceea ce scriem este sau nu de calitate? Atunci când un om scrie pentru cititori şi se documentează temeinic, nu are cum să nu iasă un conţinut de calitate. Este adevărat că poate lipsa talentului la scris a celui care creează conţinutul nu îl va face să fie extraordinar, dar se va vedea munca din spatele conţinutului, munca de cercetare, munca de a transmite o informaţie interesantă. În plus, conţinutul de calitate se vede şi fără să îl citeşti – el se găseşte în posturi/articole mai lungi, cu imagini mai multe şi cu o structură coerentă. Asta înseamnă muncă, asta înseamnă pasiune şi înseamnă respect pentru cititori, iar toate acestea la un loc atrag în mod natural traficul. De reţinut totuşi că „de calitate” nu înseamnă doar multe cuvinte, ci multă valoare. Multe posturi de valoare sunt lungi, dar nu multe posturi lungi sunt şi de valoare.
2. Infografice extraordinare
Dacă am spune lucrurilor pe nume, atunci marea majoritate a infograficelor nu merită niciun like. Nu este nimic mai deranjant decât să fii atras să dai click pe un infografic care este de fapt doar un post de blog, dar pe care un webmaster s-a gândit să îl prezinte aşa doar ca să atragă nişte link-uri. Dar, atunci când informaţii interesante sunt reprezentate prin grafice complexe, într-un mod interactiv, atunci câştigul e garantat. Ştiţi cine face treabă excelentă în această zonă? Varianta online a publicaţiei New York Times. De reţinut: umorul nu trebuie uitat atunci când se creează infografice. O combunaţie de informaţii interesante reprezentate printr-un grafic atractiv şi foarte actual, poate fi extrem de „apetisant” pentru ceea ce toţi ne dorim – link-uri, cât mai multe link-uri.
3. Interviu cu un expert
Cea mai bună parte a intervievării cuiva este aceasta: interviul este un sport de grup sau cum ar spune unii – e nevoie de doi pentru un tango. Ceea ce înseamnă că numărul de oameni care sunt interesaţi să promoveze conţinutul respectiv se dublează. În plus, dacă cel intervievat este chiar specialist pe subiectul abordat, iar subiectul este de interes, link-urile vor veni negreşit, pentru că, împărtăşirea informaţiilor relevante, interesante este o caracteristică a naturii umane. Postarea unui astfel de conținut, înseamnă muncă multă, dar recompensa nu întârzie niciodată să apară.
Acestea sunt doar 3 metode de link building, însă numărul acestora este mult mai mare. Important este să nu se exagereze cu aplicarea diverselor metode de link building, deoarece link-urile trebuie să vină treptat și nu abuziv, astfel se vor evita mult temutele penalizări.
Interviu cu un expert mi se pare greu de realizat. Nu stiu cine ar vrea sa-ti acorde un interviu. Si numai continutul de calitate nu asigura link building-ul.
Postari cu link pe alte site-uri, blog-uri etc. De preferat sa aiba legatura cu continulul site-ului tau. Acum intrebarea este: daca siteurile pe care postezi sunt pe alt domeniu, cat de mult sau putin conteaza acel link?
Îs metode de link building mai bune de atât, totul depinde de modul de operare al fiecărui expert / consultant seo și de nevoile clientului… nu? 🙂
foarte bune informatiile multam
foarte bun articolul dar cam vechi…actualizare !