Evenimetul Lumea SEO PPC – ediția din 26 iunie 2013

Ieri, 27.06.2013, la ceas de seară s-a ținut ediția cu numărul 75 a evenimentului Lumea SEO PPC. Lumea SEO PPC este un eveniment organizat de Asociația Speciliștilor în Search Engine Marketing din România (SEMro) și are ca scop dezvoltarea cunoștințelor de SEO  și PPC, precum și networking-ul, adică schimbul de informații și resurse între participanți.

Aceste întâlniri se organizeză lunar în diverse locații, cea de aseară a fost în The Hub Bucharest, un loc simpatic și prietenos, cu scaune colorate  și echipamente profesionale, un spațiu numai bun pentru un astfel de eveniment. Ediția cu numărul 75  a fost dedicată Google, tema fiind: ”Google și piața de online marketing din România”. Speakerii acestei ediții au fost: Rares Rusu- Marketing Manager Google România, Ionuț Munteanu- PPC Specialist & Trainer Webdigital și Bogdan Aron- Managing Director 2Parale.

La această întâlnire s-a discutat despre rolul pe care îl are marele Google în piața de online marketing din Ro, dar s-au abordat și subiecte  legate de pay per click și affiliate marketing. Primul care a luat cuvântul a fost Rareș Rusu. A povestit despre Google Engage, care este un program destinat agențiilor. Google Engage vine în ajutorul agențiilor pentru o mai bună dezvoltare și specializare în serviciul Adwords, astfel încât  agenția cât și clientul care are nevoie de promovare online, vor avea parte de rezultate de succes. Mai mult s-au tot organizat traninguri Adwords pentru agențiile înscrise, acesta fiind unul dintre avantajele de a face parte din  program. Un alt subiect abordat a fost lansarea youtube în România. În aprilie 2013, youtube a fost  lansat  și la noi, practic s-a lansat varianta locală a platformei. Probabil ați observat că acum există posibilitatea de promovare  și pe youtube, prin intermediul reclamelor ce pot fi inserate înainte de  video-uri sau  în video-uri. Acum trebuie să recunoaștem că aceste reclame sunt ușor enervante la un moment dat, însă, partea bună este că nu ești obligat să le vizualizezi, după 5 secunde se poata da skip ad. Oricum, lansarea este de bun augur pentru advertiseri și pentru creatorii de content, care își pot monetiza astfel contentul respectiv. Anul trecut a fost lansat și Google Online Marketing, un program prin care studenții sunt instruiți  în digital marketing skills (cum te promovezi online, ce business-uri sunt de succes în România, adwords, analytics, social marketing etc).  Până în prezent există în România în jur de 200 de persoane GQI (google qualifed individual), scopul acestui program fiind de a dubla numărul persoanelor calificate în online marketing și de a-i ajuta pe aceștia să își găsească joburi.

M-a amuzat o întrebare din partea unui participant: ”Când va fi următorul update de page rank?” Update-ul ăsta chiar se lasă așteptat. Rareș Rusu a răspuns că și el află înainte cu câteva zile acest lucru, așa că nu ne rămâne decât să-l așteptăm.

În continuare Ionuț Munteanu  prezită tips & tricks în pay per click sau în limba română ”plătește pentru click”. Avantajul unei campanii de PPC este că plătești  doar pentru vizitatorii care au ajuns pe site în urma unor căutări specifice. Pe lângă SEO, PPC este una din cele mai profitabile forme de marketing, Google fiind principalul pion în acestă privință, cu binecunoscutul serviciu Adwords. Ionuț Munteanu vorbește despre cele 7 minuni ale markentigului online (în viziunea sa), acestea sunt următoarele:

  • Intention based advertising
  • Targetare comportamentală
  • Gmail și publicitate contextuală
  • Primele 5 secunde din youtube vids
  • Mobile advertising
  • Google Analytics
  • PPC Model

Chiar dacă era aproape ora 21 și trebuia să eliberăm sala, și-a început prezentarea Bogdan Aron de la 2Parale. 2Parale este cea mai mare rețea de marketing afiliat de la noi din țară. Marketingul afiliat functionează după sistemul plată per acțiune (cost per action). Jucătorii în toată această acțiune fiind advertiserii și afiliații. Bogdan Aron prezintă câteva mituri din marketingul afiliat, două dintre acestea ar fi:

1. Affiliate marketing nu funcționează pe .ro

2. Affiliate marketing poate fi utilizat doar pentru ecommerce

Marketingul afiliat se pare că funcționează pe .ro, interesant este că pe 2Parale se pot vedea în timp real comisionele înregistrate pentru vânzări. Am aflat că nișa pe care funcționează cel mai bine și sunt cele mai mari vânzări este nișa fashion. Românii sunt online și cumpără din ce în ce mai mult, ceea ce înseamnă că marketingul afiliat funcționează și în același timp evoluează.

Următoarea ediție va avea loc pe 25.07.2013, cu tema: Cum te ajută SEO și PPC să rămâi în formă.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page