Despre algoritmul Panda

Este aici. Este Google Panda, algoritmul lansat de Google în februarie 2011, care  promovează site-urile cu conţinut de bună calitate şi le trânteşte la pământ pe cele care au conţinut de proastă calitate. Încă de la lansare şi odată cu update-urile sale, Google Panda a afectat multe site-uri, care luptă din greu pentru a-și recâştiga traficul şi ranking-ul.

 Deşi nu există un remediu absolut pentru update-ul Panda, putem spune că Panda este un fel de filtru al conţinutului de calitate. O zicală veche sună cam așa:  „prevenţia este cel mai bun remediu”, de aceea  în continuare vei afla 3 metode prin intermediul cărora poți scăpa de judecata Google Panda:

1. Scăpă de conţinutul prost

Primul lucru pe care ar trebui să îl faci este să scapi de conţinutul auto-generat. Blochează indexarea conţinutului de proastă calitate pentru a preveni scăderea ranking-ului întregului site. Un conţinut de proastă calitate poate afecta întregul site, chiar dacă o parte din site are conţinut de bună calitate. Dar cum ştii clar dacă în ochii lui Panda site-ul tău are sau nu conţinut de calitate? Există câteva întrebări ajutătoare, care se găsesc în Google Webmaster Central Blog, astfel poți  determina mai ușor calitatea conţinutului. Acestea sunt:

  • Site-ul are articole duplicat, suprapuse sau redundante despre aceleaşi subiecte, având doar câteva variaţii de cuvinte cheie?
  • Conţinutul este creat în masă de un număr mare de content creators şi este împrăştiat pe un număr mare de site-uri, astfel încât paginile individuale sau site-urile nu au parte de o atenţie semnificativă?
  • Articolele sunt scurte, fără substanţă sau le lipseşte informaţia esenţială?
  • Sunt articolele create cu atenţie la detalii sau nu?
  • Au acestea erori de scriere, stilistică sau greșeli gramaticale?

Interesant este că un conţinut identic și de proastă calitate este prezent în special pe site-urile de e-commerce. De exemplu, de ce trebuie ca nişte căşti audio să fie descrise diferit pe fiecare site şi pe fiecare pagină a site-ului tău? Teoretic, pentru a respecta criteriile de a avea conţinut unic, fiecare produs ar trebui să aibă o descriere unică, pentru a se evita marcarea conţinutului ca „low-qulity” de către Panda.

2. Concentrează-te pe conţinut unic

Panda aduce o judecată aspră asupra întregului conţinut de pe web, iar acele site-uri care au conţinut duplicat sau furat, vor fi pedepsite. Asta înseamnă că dacă nu vrei ca Panda să te pună pe lista neagră, va trebui să nu mai furi conţinutul altora şi chiar să începi să creezi conţinut unic. Ar trebui să începi prin a te uita în industria din care faci parte şi a te întreba care sunt subiectele de care cititorii tăi ar fi interesaţi şi cum poţi tu să le oferi cititorilor tăi ceva diferit faţă de ce le oferă toată lumea. Nu copia sau rescrie articole de pe alte site-uri, ci încearcă să creezi articole cu propriile tale subiecte şi opinii.

3. Concentrează-te pe influenţă şi autoritate

Update-ul Panda pune mare preţ pe încredere şi autoritate – încrederea poate fi măsurată prin numărul de link-uri primite şi cu cât link-urile au autoritate mai mare, cu atât site-ul câştigă o încredere mai mare. Dacă volumul de link-uri nu este suficient, o soluţie temporară ar fi buzz-ul social media, asociat articolelor, precum Twitter sau Facebook. Se vorbește mereu de link-uri, dar de fapt factorul critic este conţinutul, pentru că el va atrage sau nu link-urile cu autoritate, forţând Google Panda să dea o bilă albă sau neagră.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page