Ce ar trebui să știm despre updateul Penguin

penguin update

 

Penguin este algoritmul ce a fost lansat de google în aprilie 2012. Algoritmul a fost lansat tocmai pentru a mai stopa spamul care era în floare, asta nu înseamnă că webmasterii au renunțat la aplicarea tehnicilor black de optimizare. După lansarea penguin-ului multe site-uri au fost afectate, ceea ce a creat un mare haos în mediul online, asta și fiindcă unele site-uri au fost penalizate pe nedrept. Forumurile și blogurile erau pline de discuții aprinse, care mai de care fiind mai înverșunat pe simpaticul penguin. Altfel spus regulile jocului s-au schimbat odata cu venirea acestui update.

Care este scopul algoritmului Penguin?

Considerat cel mai mare update al tutor formelor posibile de spam, Penguin a început în 2012 lupta împotriva link-urilor nenaturale și a conținutului slab și fără relevanță. În esență, google a îmbunătățit algoritmul pentru a preveni web-spamul, prin urmare site-urile care aplică tehnici de optimizare incorecte vor avea de suferit. Problema este că odată ce un site a fost afectat, toată munca trebuie luată de la 0, lucru care se poate întinde pe o lungă perioadă de timp și  poate implica costuri suplimentare. Printre tehnicile ilegale folosite de webmasterii se numără: folosirea de cuvinte cheie în mod excesiv, link building agresiv, conținutul duplicat sau conținutul de slabă calitate, link-uri de ferme și lista poate continua, însă acestea sunt cele mai folosite. Până în prezent au fost câteva update-uri penguin, după cum urmează:

  • Penguin 1- a fost lansat pe 24 aprilie 2012;
  • Penguin 2- 26 mai 2012;
  • Penguin 3- 5 octombrie 2012;
  • Penguin 4- 22 mai 2013.

Ultimul update Penguin 4/2.0 a fost lansat acum aproapte o lună de zile, după cum ne-a anunțat  și Matt Cutts, liderul departamentului anti-spam de la google. În lumea seo se discută, se împărtășesc păreri, proprietarii de site-uri  încearcă să înțeleagă unde au greșit, întrebări peste întrebări, spre a înțelege exact cum stau lucrurile. Din discuțiile urmărite pe forumurile de specialitate se pare că unii dintre webmasteri se plâng că au pierdut poziții cu site-uri de magazine online sau diverse nișe. Căderile au fost minore, de 1-2 sau 3 poziții, dar acest lucru se poate întampla și din cauză că toate lumea a învățat ceva în urma primului update. Din spusele lui Matt Cutts se aștepta ceva drastic, însă efectul nu a fost cine știe ce simțit pe cât s-a tot vehiculat. După cum spunea cineva: ”Update-ul ăsta a fost o jucărie”, asta nu înseamnă că nu vor urma altele cu impact mai puternic.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page