Cele mai importante update-uri şi modificări făcute de Google în 2016

google-updates-2016În fiecare an Google îşi îmbunătăţeşte algoritmii motorului de căutare şi caută să stabilească un ranking cât mai calitativ pentru toate rezultatele şi site-urile afişate. În 2016 schimbările au fost unele majore şi au avut un impact semnificativ asupra SEO şi link-building-ului. Iată-le pe cele mai importante:

Update-uri majore pentru Penguin
Penguin 4.0, update major al Penguin, după doi ani. Noul Penguin 4.0 al cărui anunţ a fost făcut în septembrie 2016 este acum „real-time”, adică în timp real, făcând parte din algoritmul de bază Google. Penguin este un „clue” sau „signal” cum îl numeşte Google, pe baza căruia se poate realiza şi aloca un anumit ranking pentru o afişare cât mai relevantă din partea motorului de căutare şi a fost lansat în 2012. Datele Penguin vor fi reînnoite în timp real, schimbările se vor vedea mult mai rapid. Şi s-a mai schimbat ceva cu noul update, granularitatea, asta înseamnând că ranking-ul se ajustează pe baza „spam signals”, e mai „focusat” pe pagini web şi nu mai este afectat ranking-ul întregului site, se ţine cont de pagini şi mai puţini de întreg site-ul -penalizează pagini mai degrabă decât site-ul întreg pentru o pagină cu probleme. Update-ul a avut două faze, în septembrie şi octombrie, aducând schimbări pentru toate site-urile existente şi „citite” de algoritmul celor de la Google.
Google a penalizat „Freebies”. O mutare surpriză pe care Google a făcut-o în 2016 a fost legată de publicarea de link-uri pe bloguri în schimbul unor produse gratuite. Google le-a impus bloggerilor să nu mai redirecţioneze utilizatorii către site-urile de unde pot cumpăra produsul primit

Mobile-friendly, un concept important pentru Google
Proprietarii de site-uri care nu aveau variante mobile-friendy, notificaţi de Google. Când un webmaster era „prins” fără site optimizat pentru mobil, tableta, primea un avertisment, de multe ori chiar în dreptul rezultatelor returnate de căutările pe mobil.
Ghidul Search Quality Rating a primit un update major în martie. Deşi ghidul original a fost lansat în noiembrie 2015, o variantă îmbunătăţită a fost dată publicităţii în 2016. Accentul se pune Local, conţinutul suplimentar nu mai e chiar aşa de important, versiunile mobile şi telefoanele, tabletele sunt importante pentru rating şi ranking mai bune. De asemenea, s-a redus şi numărul de pagini, de la 160 la 146.
Update pentru site-uri şi mai „mobile friendly”. La doar un an după primul update major pentru implementarea atributului mobile friendly, Google a venit cu alt update, în mai, pentru a face şi mai bună şi mai eficientă căutarea pe dispozitivele mobile. Update-ul a afectat modul în care algoritmul din spatele optimizărilor pentru mobil are impact asupra „mobile friendly ranking signal”.

Atributul Local, mai important ca oricând
Possum sau update-urile pentru algoritmul local. Pe 1 septembrie 2016 algoritmul local a primit un update denumit de experţi Possum. Update-ul a afectat ranking-ul în rezultatele locale sau rezultatele de pe Google Maps. Ideea a fost să se livreze rezultate locale mai relevante şi să se evite spamming-ul. A fost cel mai mare update la nivel Local de la Pigeon 2014 încoace. Practic s-a actualizat filtrul Google care se aplică rezultatelor locale. Filtrările se realizează acum pe baza adreselor şi afilierilor, localizarea fizică a celui care caută e mai importantă ca niciodată, filtrul local funcţionează independent de filtrul organic.

Google Algorithm Search Update în noiembrie 2016, dar neconfirmat oficial de Google. Au existat de fapt două update-uri, al doilea a fost un fel de remediere a primului, s-a speculat că a afectat componenta mobile de vreme ce se testează „mobile-first index”. Cu mobile-first index Google va indexa paginile mobile ale site-urilor ca un url canonical, iar dacă mai e şi un popup sau interstitial atunci Google le vede ca un conţinut primar.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page