Facebook Instant Articles, un tool pentru publisherii care înţeleg importanța atributului mobile friendly

facebook-instant-articlesCu aproape un an în urmă, pe 12 mai 2015, Facebook anunţa Instant Articles Initiative, un program care îşi propunea să ajute publisherii să ajungă mai rapid la publicul ţintă, în special la utilizatorii de smartphone-uri, tablete, care preferau să citească informaţii în aplicaţiile mobile dedicate. După patru luni, pe 22 septembrie 2015, Facebook a făcut următorul pas şi a lansat documentaţia pentru publisheri, pentru a se familiariza cu Instant Articles. Din 20 octombrie 2015, reţeaua de socializare a lansat Instant Articles pentru toţi cei care aveau iPhone. Primele publicaţii care s-au folosit de noul tool oferit de Facebook au fost The New York Times, BuzzFeed, Naţional Geographic şi încă şase outleturi.

Începând cu 12 aprilie 2016, Facebook Instant Articles este disponibil pentru toţi publisherii, aşa cum a anunţat compania la conferinţă F8. Mutarea operată de Facebook este un pas înainte şi îi oferă un avantaj în faţă Google, care a lansat de curând o iniţiativă numită Proiectul Accelerated Mobile Pages – este open-source, deci şi platforme precum Twitter pot folosi acest tool.
Miza programului Instant Articles era una destul de mare, publiserii trebuiau să posteze articolele direct în aplicaţia Facebook în loc să le urce mai întâi pe website-ul publicaţiilor deţinute. Articolele erau publicate în întregime pe Facebook, astfel că userii le vedeau şi le parcurgeau fără să mai părăsească aplicaţia, câştigul reţelei de socializare constând în acces neîngrădit la bani din publicitatea care înconjura conţinutul postat.

Diferenţele faţă de varianta postată pe site-urile publicaţiilor ţin de design şi interfaţă, paginile se încarcă mai rapid pe mobil, de până la 10 ori mai repede, totul se vede perfect în estetică curată a Facebook. Conţinutul distribuit este adaptat variantei mobile, articolele au un grad mai mare de interactivitate, totul se întâmplă exclusiv în aplicaţia Facebook şi mai puţin pe site-urile publisherilor. Facebook devine astfel un soi de mega-platforma care va găzdui conţinut de tot felul, imagini, text, sunet, video, are deja experienţă în gestionarea resurselor, deci va fi un avantaj serios pentru publisherii care vor să aibă multe vizualizări şi să le fie distribuite articolele postate. Marea teamă a publisherilor ţine însă de relaţia cu publicul lor ţintă, cu cititorii. Dacă Facebook va găzdui articolele, va dicta regulile, îi va obligă pe aceştia să posteze ţinând cont de nişte reguli, relaţia directă cu cititorii va dispărea în timp. Răspunsul reţelei de socializare la aceste zvonuri a fost simplu, că va încerca să permită o dezvoltare a unei relaţii mult mai directe între publisheri şi cititori chiar în Instant Articles. De cealaltă parte, deţinătorii de site-uri speră că userii care vor interacţiona mai mereu cu conţinutul de pe Instant Articles vor ajunge să viziteze mai des website-urile publicaţiilor deţinute.

În spatele Instant Articles de la Facebook se află două tehnologii foarte cunoscute, HTML5 şi RSS, modalităţi standard folosite de ani buni de publisheri în online. Programul traduce rapid formatele articolelor din HTML direct în formatul Instant Articles, înainte de postarea articolelor se poate vedea un preview pentru că publisherii să vadă exact cum va apărea articolul în Instant Articles. Mai simplu, Instant Articles permite importarea conţinutului în reţeaua de socializare şi adăugarea să direct în News Feed-ul unui user. Pentru cei care îşi doresc să includă în articolele postate şi elemente precum hărţi interactive sau video-uri cu auto-play Facebook a pus la dispoziţie o serie de taguri HTML foarte bine documentate că să îmbunătăţească conţinutul cu funcţii de tip rich-media. Publisherii vor putea integra în postări fotografii care se vor putea mari, video-uri, hărţi cu audio, dar şi Ambient Videos contextuale. Aşadar, deţinătorii de publicaţii vor avea la dispoziţie aceleaşi instrumente că şi dezvoltatorii, fără limitări.

Unii publisheri au fost lăsaţi să testeze şi mesaje de sign-up la newsletter în subsolul articolelor postate pe Instant Articles. Alte avantaje ale Instant Articles ţin de designul „branduit”, de afişarea grafică personalizată, articole în format Instant Articles generate în mod automat, userii nu trebuie să îşi schimbe obiceiurile de sharing, însă vor începe să dea click şi share la Instant Articles alături de prietenii lor. Fiecare articol în format Instant Articles este asociat cu o versiune web, compatibilitatea cu modalităţile pe care le foloseau userii Facebook în trecut pentru sharing fiind perfectă.

Dacă un articol apare în feed-ul unui user şi el este asociat cu un format Instant Articles, atunci utilizatorul aplicaţiei mobile va vizualiza varianta Instant Articles a conţinutului. Dacă nu există asocierea, va fi redirecţionat către versiunea web a articolului respectiv.
Instant Articles este compatibil cu tool-urile pentru măsurătorile de audienţă şi cele de atribuţie, precum comScore, Google Analytics, Omniture, reclamele pot apărea în interiorul programului, publisherii pot păstra 100% din câştiguri dacă le vând, iar dacă Facebook le vinde, atunci reţeaua păstrează 30%.

Noul tool al Facebook nu va primi tratament preferenţial din partea News Feed doar pentru că articolele au un anumit format, însă dacă userii dau click, like sau comentează, dau share la mai multe articole tip Instant Articles, atunci ele vor apărea mai des şi mai sus în rezultatele de pe News Feed. În prezent, parteneriatele cu WordPress, Medium, RebelMouse, ShareThis, Sovrn, Tempest, Adobe Analytics, Charbeast, Nielsen, Parsely, SimpleReach permit o experienţă şi mai bogată atât pentru dezvoltatori, cât şi pentru utilizatorii finali. Există chiar şi un plugin WordPress care permite publisherilor să optimizeze articolele pentru formatul Instant Articles înainte de publicarea online.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page