(R)evoluția promovării online: rețelele de socializare

Facebook-LinkedIn-TwitterPrezenţa online şi a fi activ în social media au jucat un rol important în promovarea online, cu atât mai mult cu cât social media este o entitate dinamică, o lume în care interacţiunea şi rapiditatea promovării sunt esenţiale. Notorietatea online poate creşte spectaculos, costurile sunt reduse, reţelele de socializare atrag trafic real şi atenţie, comunităţile în jurul companiilor sunt omogene, clienţii sunt fidelizaţi, sunt cunoscuţi mai bine (segmentarea este mai rapidă, definirea publicului ţintă la fel), iar reputaţia este consolidată.

Iată câteva beneficii pe care reţelele sociale le pot avea pentru o afacere:

Ce poate face Facebook pentru afacerea ta?
1. Te ajută să îţi defineşti o imagine în online unică, prin intermediul unei pagini Facebook la care clienţii pot subscrie printr-un like. Cu cât mai multe like-uri cu atât mai uşor ajunge mesajul la clienţi;
2. Page Insights, opţiune accesibilă din pagină Facebook Page Admin, te ajută să înţelegi mai bine cine sunt cei care te urmăresc, la ce ore ţi-a fost accesată pagină;
3. Build Audience – poţi trimite invitaţii prietenilor de pe Facebook şi e-mail-uri celor din lista de contacte;
4. Îţi poate creşte numărul de clienţi şi portofoliul, poate crea o comunitate unită. Update-urile sunt distribuite automat în NewsFeed-ul celor care au dat like paginii;
5. Promoted Posts promovează orice pagină şi îi creşte vizibilitatea, firma ta fiind mai aproape de publicul ţintă. De asemenea, există opţiunea Sponsored Stories;
6. Îţi poţi promova online afacerea cu ajutorul reclamelor simple plasate în NewsFeed-ul utilizatorilor care te urmăresc – şi activitatea fanilor pe pagină ta e postată pe paginile lor personale;
7. Oferă social plugin-uri pentru a putea plasa butoane Like pe website-ul oficial al companiei sau pe bloguri;
8. Targetarea e mai eficientă, nişa poate fi definită şi din punct de vedere demografic – în statisticile paginii găseşti informaţii care te ajută să defineşti mai bine publicul ţintă;
9. Poţi face schimb de idei cu alte companii din acelaşi domeniu, poţi adera la grupuri;
10. Poţi face concursuri şi promoţii online foarte simplu.

Ce poate face Twitter pentru afacerea ta?
1. Tweet-urile sunt operative, au doar 140 de caractere, se distribuie rapid, se actualizează imediat;
2. Informaţiile sunt diseminate în timp real. Precizia lor este mai mare;
3. Se utilizează foarte uşor, aşa că nu trebuie să ai training special pentru angajaţii care se vor ocupă de contul de Twitter – poţi chiar tu să-l gestionezi dacă îţi face plăcere;
4. Se poate alege liber pe cine urmăreşti şi cine te urmăreşte. Twitter directory te ajută să găseşti mai uşor persoane cu acelaşi tip de afacere;
5. Mesajele postate pot ajunge la mult mai mulţi utilizatori, pentru că oricine te poate urmări;
6. Şansele ca pagina oficială de web a companiei să fie accesată sunt mult mai mari pentru că utilizatorii sunt tentaţi să dea click pe linkul din tweet;
7. Găsirea postărilor este foarte rapidă graţie hashtag-ului, un simbol care permite intrarea în discuţii, comentarii;
8. Promovare gratuită prin promoted tweets şi Twitter cards.

Ce poate face LinkedIn pentru afacerea ta?
1. Poţi solicita recomandări în privinţa unei afaceri din reţeaua altor companii, via e-mail;
2. Îţi poţi spune „povestea” companiei şi poţi atrage cei mai talentaţi viitori angajaţi;
3. LinkedIn Groups îţi permite să atragi clienţi noi şi să îţi promovezi afacerea prin grupuri, în funcţii de interese – poţi deschide chiar tu unul;
4. Se poate discuta cu prietenii din reţea, pe un forum, se pot posta cele mai interesante proiecte de dată recentă ale companiei;
5. Poţi găsi imediat clienţi şi parteneri comuni şi îţi poţi lărgi portofoliul fără să te mişti din birou;
6. LinkedIn te conectează şi îţi oferă sugestii de oameni din acelaşi domeniu sau companii, are grijă să îţi construiască o reputaţie online prin marketing sau publicarea de diverse materiale;
7. Se pot cere/primi recomandări din partea altor companii şi persoane, care cresc încrederea clienţilor în afacere;
8. În secţiunea Summary se pot posta broşuri, PDF-uri, prezentări, video-uri, toate putând fi downloadate de către cei care accesează profilul de LinkedIn.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page