Facebook Emoji Reactions, noile butoane care ne ajută să ne exprimăm sentimentele mai firesc

facebook-emoticonsDupă o sumă de modificări de layout şi de gestionare a postărilor, a publicităţii afişate, Facebook a decis încă de anul trecut să îşi îndrepte atenţia şi spre userii săi pasionaţi de fenomenul Emoji. În septembrie 2015, CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg a uimit pe toată lumea când a anunţat că lucrează deja la o modalitate prin care să extindă funcţionalităţile butonului Like, să-l facă mai empatetic, să poată exprima tristeţea sau alte emoţii obişnuite.

În noiembrie, compania a lansat în faza de testare noile Empathetic Emoji sau Reactions în Irlanda şi Spania, urmând să fie disponibile global într-un viitor apropiat. Între timp, Reactions au ajuns şi în Chile, Filipine, Portugalia, Columbia şi Japonia. Doar în Spania, folosirea emoticoanelor s-a dublat de la lansarea noii opţiuni. Facebok a lucrat pentru perfecţionarea noii funcţii alături de profesori specializaţi în comunicare non-verbală de la Universitatea din California, Berkeley, totul pentru a face Emoji cât mai umane şi mai „simpatetice”, să transmită un complex de sentimente reduse doar la un singur tip de emoţie.

Setul de emoticoane propuse de Facebook includea un buton supradimensionat şi redesenat Like, un buton în formă de inimioară înconjurată de un fundal roşu, Love, un emoticon zâmbitor, Haha, un emoticon fericit, Yay, unul uimit, Wow, unul trist, care plânge, Sad, şi unul din cale afară de furios, Angry. Prezenţa acestor Emoji care exprimă reacţii, sentimente nu era o noutate. Reţele de socializare precum Path şi site-uri ca Buzzfeed permiteau deja utilizatorilor să răspundă la postări cu diferite reacţii pe lângă banalele like şi fav. Butoanele Facebook Reactions apar atât în varianta mobilă, cât şi în cea pentru Desktop, odată ce utilizatorul ţine apăsat continuu butonul Like.

Din 24 februarie 2016, pentru că testele au mers bine şi oamenii au fost mulţumiţi de prezenţa Empathetic Emoji, butoanele de reacţii au fost lansate la nivel global. Ele se găsesc atât în subsolul oricărei postări de pe Wall, cât şi la secţiunea de comentarii sau postări personale. O numărătoare a acestor Reactions va apărea lângă celebrul buton-link Like. Diferenţa faţă de faza de testare este că noul set de reacţii prin Emoji arată un pic mai bine la nivel vizual, au fost aduse anumite îmbunătăţiri mai greu de observat pentru utilizatorul obişnuit, însă nu mai apare emoticonul Yay.
De ce nu mai avem „Yay”? Sammi Krug, Facebook product manager, a explicat că acest emoticon nu prea era folosit de cei care l-au testat şi expresia sa şi înţelesul său păreau prea vagi, nu însemna aşa de mult cum transmit Love sau Wow. Facebook şi-a explicat decizia printr-o postare simplă, în care pomenea de nevoia utilizatorilor de a-şi exprima rapid o reacţie emoţională atunci când aceştia văd sau citesc, ascultă ceva pe reţeaua de socializare a lui Zuckerberg. Reacţia „Yay” nu era înţeleasă la nivel global, erau poate zone în care însemna altceva.

De ce numai şase emoticoane? Pentru că oamenii sunt tentaţi să aleagă o alternativă la butonul Like dacă au puţine opţiuni la dispoziţie. De asemenea, din perspectiva Facebook, datele colectate vor fi mai bine structurate şi mai uşor de integrat în algoritmul reţelei. E mai uşor să descifrezi nişte date care se reduc la nişte expresii banale decât să angajezi echipe întregi de oameni care să descifreze sentimentele din spatele unor comentarii.

Unde e atunci mult aşteptatul buton Dislike? Trebuia să apară încă din septembrie 2015, însă Zuckerberg a fost de părăre că Facebook nu trebuia să devină un loc în care postările erau „votate”, aşa cum se întâmplă pe Reddit. „Nu este comunitatea pe care ne dorim să o construim”, a spus CEO-ul reţelei de socializare atunci. În altă ordine de idei, alt motiv pentru care nu vom vedea un buton Dislike pe Facebook ţine de „negativitatea” lui prea mare, exprimă o reacţie prea dură, cel puţin aşa susţine echipa reţelei de socializare.
În spatele mişcării Facebook şi campaniei de tipul „nouă ne pasă de utilizatorii noştri” se ascunde un interes mult mai practic. Compania va putea colecta mai multe date despre utilizatori şi va putea să îi ajute pe publicitari să îşi definească mai uşor publicul ţintă şi să creeze campanii de promovare mai apropiate de interesele lor reale.

Datele vor fi folosite de Facebook pentru a personaliza experienţa fiecărui user şi Wall-ul acestuia, ca să nu se ajungă la monotonie. În trecut, butonul Like, odată apăsat, însemna că Facebook îţi poate da mai multe lucruri ce au legătură cu interesul tău.
Cele şase noi emoticoane vor colecta date şi mai nuanţate despre ce simt utilizatorii despre anumite postări, vor citi practic reacţii sincere ale acestora. Pentru moment, Facebook a precizat clar că nu va folosi datele colectate de Emoji, însă în viitor acest lucru e posibil pentru a îmbunătăţi Feed-ul.

Pe de altă parte, publicitarii, care aveau o problemă cu acel context editorial în care apăreau reclamele lor pe Wall, vor putea să îşi afişeze reclamele prin intermediul Facebook doar în relaţie cu postări care-i fac fericiţi, care plac utilizatorilor, şi nu în relaţie cu postări enervante sau care le displac. Pe viitor vom vedea aceste Emoji şi în alte aplicaţii deţinute de Zuckerberg, Instagram, WhatsApp.

FacebookLinkedInTwitterGoogle+

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Current month ye@r day *

Post Navigation

Facebook IconTwitter IconVisit Our Google + PageVisit Our Google + Page